صفحه اصلی / برای تجلیل از پیشکسوتان پول نداریم

برای تجلیل از پیشکسوتان پول نداریم

را اصلی ترین مانع برای پیشبرد اهداف و برنامه های استانی و ملی توصیف کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، احمد حیدریان مدیرعامل انجمن موسیقی استان بوشهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در این مجموعه بیان کرد: اساسا رویکرد ما در انجمن موسیقی بوشهر مبتنی بر رویکردهای آموزشی حوزه موسیقی است که در شهرستان ها باید بیشتر و متمرکزتر مورد توجه قرار گیرد، به همین جهت ما بر اساس این نگاه از مدت ها قبل با دعوت از استادان و کارشناسان مطرح موسیقی عمده فعالیت ها را روی برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی بنا نهادیم. البته موضوع همیشگی حمایت از موسیقی اصیل ایرانی یکی از اهداف ما در انجمن موسیقی استان بوشهر است که برپایی کنسرت استاد کیهان کلهر و چند کنسرت در حوزه موسیقی کلاسیک از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: اساسا فعالیت هر انجمنی شکل و چارچوب مشخصی دارد که ما بر اساس این فضا روی مسایلی چون تسهیل در امر صدور مجوز کنسرت ها در حد توان و نظارت بر سیستم آموزشی حوزه موسیقی فعالیت های خود را انجام می دهیم اما در بین چنین فعالیت هایی، برنامه ریزی و طراحی برای برگزاری جشنواره های تخصصی مرتبط با موسیقی منطقه بوشهر از جمله کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. در این راه موضوع همیشگی کمبود بودجه گریبان گیر همه فعالیت هایی است که می تواند موجب پویایی و گسترش فعالیت های موسیقی باشد. ما برای برگزاری چند فستیوال بومی و ملی برنامه ها و ایده های زیادی داریم که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه نمی توانیم آن طور که باید برای راه اندازی این رویدادها اقدام کنیم.
مدیرعامل انجمن موسیقی استان بوشهر توضیح داد: من معتقدم هم اکنون بزرگترین مشکل ما در حوزه برنامه های انجمن موانع مالی است که واقعا کفاف برگزاری حتی مسترکلاس های ما را هم نمی دهد. متاسفانه بودجه موسیقی تقریبا صفر است و ما به هیچ عنوان نمی توانیم فعالیت آنچنانی داشته باشیم. البته در این چند مدت مذاکراتی با شورای اسلامی بوشهر انجام گرفته که بتوانیم محلی برای تامین منابع مالی مورد نیاز انجمن پیدا کنیم اما فعلا که همه چیز در حد مذاکره است که امیدوارم به مرحله اجرایی برسد. به هر حال ما خوب می دانیم که نیازهای موسیقایی استان چیست اما تا وقتی پولی نباشد هیچ کاری نمی شود کرد.
حیدریان در پایان تصریح کرد: ما در بوشهر گروه های بسیار پویا و فعالی چون «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان و «هیرون» به سرپرستی نوذر سعادت پور داریم که در جشنواره های داخلی و خارجی حضور بسیار خوب و ارزشمندی دارند اما این گروه ها به صورت خودجوش و کاملا مستقل به تامین منابع مالی خود اقدام می کنند که متاسفانه ما نمی توانیم به آنها کمکی کنیم. حتی ما برای تجلیل از پیشکسوتان بوشهر برنامه های زیادی داریم اما وقتی پولی نباشد کاری از دست ما بر نمی آید و جز ابراز تاسف و ناراحتی محض کار دیگری نمی توان کرد؛ موضوعی که برای خود ما هم ناراحت کننده است و دوست داریم روزی به سرانجام مثبتی برسد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.