صفحه اصلی / مقابل کره جنوبی جانانه بازی کردیم

مقابل کره جنوبی جانانه بازی کردیم

سرمربی تیم‌ ‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا پس از باخت برابر کره جنوبی، اظهار کرد: در ابتدا کسب مدال‌های رنگارنگ را از مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا به مردم و جامعه شمشیربازی تبریک می گویم. مسابقات قهرمانی آسیا از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و امتیازات و رنکینگ این رقابت‌ها در رنکینگ جهانی ورزشکاران تاثیر دارد. ضریب امتیازی در رقابت های قهرمانی آسیا یک و نیم است و با ضرایب امتیازی رقابت‌های جهان برابری می‌کند. در کل در مسابقات قهرمانی قاره‌ها ورزشکاران با تمام قوا حضور پیدا می‌کنند.
پیمان فخری افزود: یکی از سختی‌های این مسابقات آن است که هر کشوری حق دارد با چهار شمشیرباز به این رقابت‌ها پا بگذارد. در این دوره از این رقابت‌ها شمشیربازان ایران در بخش انفرادی فوق‌العاده‌ ظاهر شدند و چهار نماینده در جمع ۱۰ نفر برتر قرار گرفتند. در ۱۰ نفر پایانی چهار ورزشکار از کره جنوبی، چهار نفر از ایران و یک نماینده از چین و هنگ کنگ حاضر بودند که این نشان از اهمیت بالای مسابقات و قدرت ایران و کره جنوبی در آسیا دارد.
وی ادامه‌ داد: در بخش تیمی هم رقابت‌ها بسیار حساس دنبال می‌شد. تیم کره جنوبی رنک سوم دنیا و تیم ایران  رنک ششم دنیا را در اختیار دارد. در این دوره هم تیم اسلحه سابر ایران توانست در دیدار نخست خود چین تاپیه را ۴۵ – ۲۶ شکست دهد. باید بگویم که چین تایپه  در حالی ویتنام را شکست داد که ایران در دوره گذشته مغلوب ویتنام شده بود.  در مرحله نیمه نهایی هم موفق شدیم هنگ کنگ میزبان را از پیش‌رو برداریم. هنگ کنگ در مرحله گذشته ژاپن را شکست داد. در دیدار پایانی هم رو در روی کره جنوبی قرار گرفتیم و شمشیربازان ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، محمد رهبری، محمد فتوحی و علی پاکدامن پس از انجام یک بازی جانانه ۴۵ – ۴۲ بازی را به حریف واگذار کردند و تیم‌ ‌ملی اسلحه سابر ایران به مدال نقره دست یافت.
پیمان فخری در پایان خبر داد: تیم‌ ‌ملی اسلحه سابر ایران ماه آینده برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم لایپزیک آلمان می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.