صفحه اصلی / ضرورت حضور نماینده اتاق اصناف در نهادهای تصمیم گیری

ضرورت حضور نماینده اتاق اصناف در نهادهای تصمیم گیری

 داشته باشد، گفت: در حال حاضر این روند وجود دارد اما کامل نیست و در برخی مواقع از نماینده اصناف دعوت نمی شود؛ باید از نظرات اصناف برای تصمیم گیری های مربوط به حوزه خودشان استفاده شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، ابوالقاسم شیرازی در آستانه روز اصناف (اول تیر ) افزود: مهم ترین خواسته اصناف حضور نماینده اصناف در تمام تصمیم گیرهایی است که قرار است دولت برای اصناف گیری کند؛ باید از نظرات اصناف نیز استفاده کنند در جلساتی که در حوزه مالیات، قوانین بانکی و … تصمیم گیری می شود، استفاده شود چون اجرای این سیاست ها باید دربرگیرنده حقوق اصناف باشد.
وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از تولیدات داخلی، در خصوص پویش (کمپین) حمایت از تولید پوشاک ایرانی تصریح کرد: تمایل داریم با فرهنگ سازی در خصوص حساسیت در خصوص تولیدات کشور، مردم از طریق رسانه ها نسبت به خرید کالای ایرانی تشویق شوند.
شیرازی افزود: تمام تولیدکنندگان داخلی برای حضور در این کمپین اعلام آمادگی کرده اند  و اتحادیه پوشاک نیز از تجارب تمام آنان استفاده خواهد کرد .  همچنین درنظر داریم تجارب و نقطه نظرات آنان را دانش بنیان ‌کنیم و برنامه ای را برای بالا بردن سطح کیفی تولیدات داخلی با استاندارد در دستور کار داریم.
وی اظهار کرد: برای احیای تولید و حمایت از تولید داخلی در وهله اول ابتدا باید برخی از موانع تولید از  سر راه برداشته شود و دولت نیز باید در این خصوص به کمک اصناف بیاید و همراه با  اتاق اصناف پیگیر این موضوع خواهیم بود.
شیرازی تصریح کرد: حتما باید مشکلات عدیده از سر راه تولید برداشته شود تا هزینه های تولید به حداقل برسد و قیمت تمام شده قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند و مزیت دار شوند به خصوص اینکه به دنبال صادرات محور کردن تولیدات داخلی تا پایان سال هستیم و قصد داریم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.
وی افزود: برای حضور در بازارهای جهانی، اتحادیه پوشاک قبل از برجام عضو فدراسیون پوشاک جهان شد به این دلیل که هم می خواهیم در نمایشگاههای خارجی حضور داشته باشیم و هم تولیدات کنندگان خارجی نیز در نمایشگاههای داخلی حضور داشته باشند تا بتوانند از توانمندیها و ظرفیت های  ایران دیدن کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.