صفحه اصلی / تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی استان لرستان

تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی استان لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، علی علیخانی گفت: امسال بهسازی حدود ۱۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان جز برنامه کاری قرار گرفته که این راه‌ها مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، دلفان، سلسله، پلدختر، بروجرد، دورود و الیگودرز است که بیشترین راه‌های روستایی را دارند.
وی با بیان اینکه برای بهسازی تعدادی از راه‌های روستایی استان مناقصاتی برگزار و پیمانکارهای آن‌ها مشخص شده است، افزود: عملیات اجرایی در همه این راه‌ها شروع شده و در بخشی از راه‌های روستایی حوزه دورود نیز عملیات آسفالت آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان عنوان کرد: در بقیه محورهای روستایی مورد نظر فعلاً عملیات زیرسازی در حال انجام است و در آینده نزدیک آسفالت آن‌ها شروع می‌شود.
علیخانی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیارد تومان برای آسفالت حدود ۱۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیاز است، بیان کرد: از ردیف‌های ملی اعتباراتی پیش‌بینی شده اما هنوز مبلغ کلی ابلاغ نشده است ولی بر اساس سنوات گذشته امیدواریم تخصیص یابد.
عملیات اجرایی یک قطعه از چهارخطه خرم‌آباد – پلدختر آغاز شد
وی گفت: امسال خوشبختانه در حوزه راه اتفاق خوبی افتاد چرا که عملیات اجرایی یک قطعه‌ای از چهار خطه خرم‌آباد – پلدختر را (حدفاصل ویسیان تا ملاوی) به طول ۱۵.۵ کیلومتر که داخل آن حدود هزار و ۴۸۰ متر تونل است با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان عقد قرارداد کردیم که اکنون عملیات اجرایی آن شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان تصریح کرد: در سنوات گذشته قطعات دیگری از محور پلدختر در دست اجرا داشتیم؛ در قسمت‌هایی که شرایط کاری بسیار سختی دارد کار باقی‌مانده و آنجایی که کار راحت‌تر بود انجام شده است.
وی اظهار کرد: اکنون در این محور به قسمت‌هایی رسیدیم که یا صخره است یا رودخانه که نیاز به پل‌های بزرگ و تونل دارد و از آنجا که از نظر اعتباری نیز باید اعتبارت زیادی هزینه کرد هنوز تکمیل نشده است.
علیخانی افزود: در این مرحله شرایط محیط کار در محور پلدختر بسیار سخت است ولی باید این وجود ما بی‌تفاوت نبودیم و یکی از کارهای بسیار خوبی که امسال اتفاق افتاد پروژه ۷۰ میلیارد تومانی به مناقصه رفت، پیمانکار مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
۱۰۵ کیلومتر از چهار خطه‌های استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد
وی به اجرای چهار خطه‌های محور پلدختر، کوهدشت، خرم‌آباد به نورآباد، الیگودرز به خمین و الیگودرز به اصفهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال بتوانیم حدود ۱۰۵ کیلومتر از چهار خطه‌هایی که در دست اجرا داریم به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۵ کیلومتر از چهار خطه‌های استان آماده شده است و به مرور زیر ترافیک می‌رود ولی افتتاح رسمی همه این محورها ممکن است با حضور مقام عالی وزارت و مسئولان ارشد انجام شود.
وی در رابطه با پروژه چهار خطه محور ازنا شازند نیز بیان کرد: اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از این محور در دست اجرا داریم ولی چون ردیف اعتباری ملی پایدار نبوده جز جداول پیوست بودجه بوده است که متأسفانه سال گذشته تخصیص نداشته و ردیفی که برای آن پیش‌بینی کردند در کل کشور تخصیص نداشت و به تبع به استان ما هم نرسید.
حدود ۱۸ میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه ازنا – شازند بدهکاریم
علیخانی افزود: در اجرای پروژه ازنا – شازند حدود ۱۸ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم اما با این وجود پروژه را تعطیل نکردیم و کماکان کار انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: امسال برای اجرای شش کیلومتر دیگر از پروژه ازنا – شازند با پیمانکار قرارداد داده بسته‌ایم و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است که به زودی عملیات اجرایی این شش کیلومتر نیز شروع می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان بیان کرد: از آنجا که محور ازنا شازند یکی از محورهای پرتردد استان است و ترافیک ماشین‌آلات سنگین در آن بالا است پیگیری‌هایی انجام شد که خوشبختانه در بحث اعتبار ملی جز پیوست قانون سال ۹۶ شد که امیدواریم به زودی تخصیص سال ۹۶ ابلاغ و پروژه سرعت بیشتری بگیرد.
۱۵ کیلومتر از محور ازنا – شازند به بهره‌برداری می‌رسد
وی با بیان اینکه حدود ۳۶ کیلومتر از پروژه ازنا – شازند در محدوده لرستان است گفت: امیدواریم امسال ۱۵ کیلومتر از این محور را به بهره‌برداری برسانیم.
علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ کیلومتر از پروژه ازنا – شازند در دست اجرا است به طوری که ۲۰ کیلومتر از آن قبلاً شروع شده است و شش کیلومتر نیز امسال به پیمانکار دادیم؛ اکنون ۱۰ کیلومتر از این محور باقی‌مانده که برای آن نیز در حال آماده کردن اسناد و مدارک برای اخذ مجوز هستیم تا امسال ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده را نیز به مناقصه بگذاریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.