صفحه اصلی / کارخانجات لبنی پول دامداران را خوردند

کارخانجات لبنی پول دامداران را خوردند

و به رغم دریافت مشوق صادرات هنوز به قول خود در زمینه جبران زیان دامداران عمل نکرده اند.

سید احمد مقدسی، ضمن اشاره به صادرات بخش عمده شیر خشک دپویی در انبارها با پرداخت مشوق صادراتی افزود: کارخانجات لبنی به رغم دریافت مشوق و رونق صادرات هنوز به قول خود در زمینه جبران ضرر و زیان دامداران عمل نکرده اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی همچنین با اعلام اینکه تاکنون دولت دو مرحله به میزان ۴۴ میلیارد تومان مشوق صادراتی پرداخت کرده است، اظهارداشت: این پرداختی ها باعث شد بیشتر شیر خشک دپویی در انبارها روی ریل صادرات قرار گیرد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به این جمله که دولت سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق برای صادرات لبنیات اختصاص داد، گفت: نقش مشوق های صادراتی بر توسعه صادرات برکسی پوشیده نیست.
وی در ادامه افزود: هم اکنون به ازای صادرات هرکیلوگرم شیر به کشورهای اوراسیا و اروپایی یک دلار معادل سه هزار و ۴۰۰ تومان مشوق های صادراتی پرداخت می شود.
مقدسی اضافه کرد: در حال حاضر مشوق صادراتی هر کیلو شیر خامی که به محصولات لبنی مانند پنیر، دوغ، شیر خشک، شیر استریل و … در کشور تبدیل و روی ریل صادرات قرار گیرد  300 تومان است.
وی گفت: اگر مشوق های صادراتی به عنوان یک ابزار حمایتی همواره در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد دیگر نیازی به خرید توافقی و تضمینی شیر خام نخواهد بود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران افزود: خرید توافقی و تضمینی در مواقع بحرانی کمک حال تولید کنندگان این بخش است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.