صفحه اصلی / تکلیف حساب های تعاونی منحله فرشتگان به مبالغ ۵۰۰ میلیون ریالی رسید

تکلیف حساب های تعاونی منحله فرشتگان به مبالغ ۵۰۰ میلیون ریالی رسید

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، موسسه اعتباری کاسپین در اسفند ماه ۱۳۹۴ با ادغام هشت تعاونی اعتباری غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهراء، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت.
در یک سال گذشته هیات های تسویه این تعاونی ها و بانک مرکزی مشغول شناسایی دارایی ها و صورت حساب های آنها بودند تا بانک مرکزی به تناسب دارایی های شناسایی شده، خط اعتباری برای تعیین تکلیف سپرده های مردم در اختیار کاسپین قرار دهد.
در نهایت از ۲۸ اردیبهشت ماه امسال مرحله نخست تعیین تکلیف حساب های کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان) سپرده گذاران فرشتگان آغاز شد و آنها می توانستند تا هشت خرداد ۹۰ درصد موجودی حساب های خود را دریافت کنند.
در گام بعدی که از ۹ خرداد آغاز شد و تا ۱۷ خرداد ادامه یافت، نوبت تعیین تکلیف حساب های زیر ۲۰۰ میلیون ریال (۲۰ میلیون تومان) بود تا به این ترتیب ۹۰ درصد از سپرده گذاران تعیین تکلیف شوند.
تعاونی فرشتگان ۴۵۸ هزار و ۸۲۶ سپرده گذار دارد و با انجام مرحله سوم و تعیین تکلیف حساب های زیر ۵۰۰ میلیون ریال که از پیش از عید سعید فطر آغاز می شود، ۹۳ درصد از سپرده گذاران تعیین تکلیف می شوند.
تعیین تکلیف حساب ها به معنی تسویه قطعی با مشتریان نیست بلکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده بخشی از سپرده های خود را به صورت نقد دریافت می کنند و موسسه کاسپین متعهد می شود تا در یک بازه زمانی، مبالغ باقیمانده را با توجه به دارایی هایی که بانک مرکزی شناسایی می کند، تسویه کند.
فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی به تازگی درباره موسسه کاسپین و تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان در یک برنامه تلویزیونی گفته است زمان بندی تعیین تکلیف حساب های زیر ۵۰ میلیون تومان تا پیش از عید سعید فطر از طریق پایگاه اطلاع رسانی موسسه کاسپین به اطلاع سپرده گذاران می رسد.
وی گفت: اگر ارزیابی املاک تعاونی منحله فرشتگان زودتر به پایان برسد و مرجع قضایی این املاک را به موسسه کاسپین منتقل کند، پرداخت سپرده های بالای ۵۰ میلیون تومان را بر اساس برنامه آغاز خواهیم کرد.
حیدری افزود: برای تسریع در خدمات رسانی به هموطنان، موسسه کاسپین در گذشته ۲۰ شعبه مجاز داشت که به تازگی ۶۰ شعبه جدید به این موسسه اجازه دادیم تا تعداد این موسسات به ۸۰ شعبه برسد.
وی ادامه داد: مردم می توانند سپرده های خود را در مؤسسه کاسپین نگهداری و یا وجه خود را دریافت و استفاده کنند. 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.