صفحه اصلی / معدوم‌سازی دستگاه‌های حفاری غیر مجاز در محدوده ورامین با مساعدت دستگاه قضایی

معدوم‌سازی دستگاه‌های حفاری غیر مجاز در محدوده ورامین با مساعدت دستگاه قضایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن زحمتکش" با اعلام مطلب فوق گفت: حفاری غیرمجاز توسط دستگاه‌های حفاری فاقد کد و مجوز یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در وقوع تخلفات در بخش آب‌های زیرزمینی بوده به نحوی که موجب افزایش تصاعدی حفاری چاه‌های غیرمجاز در مناطق مختلف استان می‌شود.
وی افزود: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و برخورد با تخلفات حادث شده توسط دستگاه‌های حفاری، با برگزاری جلسات هماهنگی مکرر با دادستان های شهرستان‌های حوزه عملکرد امور آب جنوب شرق و توضیح و تببین نقش دستگاه های حفاری در وقوع تخلفات و افت سفره آب های زیرزمینی و همچنین وقوع مخاطرات زیست محیطی همانند پدیده فرونشست در منطقه، با همکاری و مساعدت دادستان‌های قضایی شهرستان های پیشوا و ورامین این امور موفق به اخذ دو فقره دستور قضائی مبنی بر معدوم نمودن اجزای اصلی دستگاه حفاری غیرمجاز شد.
وی اظهار داشت: این دستگاه‌ها وظیفه و کارایی حفاری دارند به نحوی که با اجرای این احکام دستگاه‌های حفاری قطعه قطعه شده و دیگر قابلیت استفاده برای حفاری غیرمجاز نخواهند داشت.
زحمتکش با اشاره به بی توجهی مالک نسبت به هشدارهای شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد:در نهایت طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (۲۳ و ۹۶.۳.۲۴) ضمن هماهنگی با دادستان محترم شهرستان پیشوا و در حضور نماینده محترم دادستان،همکاران واحد بازرسی و نظارت امور، یک فقره دستگاه حفاری غیرمجاز که در تاریخ ۹۲.۲.۱۱ توقیف کرده بودند، به وسیله دستگاه هوابرش قطعه قطعه و از حیث انتفاع خارج کرده و قطعات دستگاه تحویل مالک شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، منطقه برای فعالیت دستگاه‌های حفاری غیرمجاز ناامن شده و موجب کاهش حفاری غیرمجاز می شود.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.