صفحه اصلی / آیفکس به کانال ۹۰۰ واحدی بازگشت

آیفکس به کانال ۹۰۰ واحدی بازگشت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رشد امروز شاخص بورس، بیش از آن که رشد پایدار و بادوام محسوب شود، به استراحت و اصلاح نماگر بورس، پس از چندین روز کاهش مربوط می شود.
بررسی شرایط بازار سرمایه نشان می دهد فعلا، عوامل کاهش دهنده شاخص بورس قوی تر از عوامل رشد دهنده هستند.
کارشناسان، بهبود شرایط بورس در میان مدت و بلند مدت را پیش بینی می کنند.
در معاملات امروز بیش از ۴۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار میلیارد ریال در ۳۰ هزار و ۹۴۱ نوبت مبادله شد.
بررسی شاخص های اصلی بازارسرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۲ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۴ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۹ واحد، شاخص آزاد شناور ۳۵ واحد و شاخص بازار دوم ۲۹۵ واحد افزایش یافت.
تنها شاخص منفی امروز، یعنی شاخص بازار اول ۴۲ پله پایین آمد.
مبین (پتروشیمی مبین)، همراه (همراه اول) و کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، حکشتی(کشتیرانی)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و بملت بیشترین تاثیرمنفی را بر جای گذاشتند و مانع رشد بیشتر آن شدند.
برترین گروه در معاملات امروز گروه تامین آب، برق و گاز بود به طوری که بیش از ۲۴ میلیون سهام این گروه به ارزش ۸۹ میلیارد ریال مبادله شد.
گروه های فلزات اساسی، خودرو، دستگاه های برقی، شیمیایی و انبوه سازی نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.
 
**بازگشت آیفکس به کانال ۹۰۰ واحدی
در معاملات امروز، تعداد ۷۸۳ میلیون ورقه بهادار در ۲۹ هزار دفعه به ارزش بیش از سه هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد. حجم، شمار و ارزش معاملات فرابورس، نسبت به روز معاملاتی پیشین به ترتیب ۱۳۷، پنج و ۳۳۷ درصد رشد داشته است.
شاخص کل فرابورس نیز به روند صعودی خود ادامه داد تا با رشد چهار واحدی، کانال ۹۰۰ واحدی را پس بگیرد.
امروز برخی صنایع فرابورسی نیز در تمامی یا اغلب نمادها رشد قیمت و سبزپوشی را تجربه کردند. به این ترتیب گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، استخراج زغالسنگ، محصولات کاغذی، انتشار، چاپ و تکثیر، لاستیک و پلاستیک، پالایشی‌ها، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و کاشی و سرامیک از جمله صنایعی بودند که کفه نمادهای سبزپوش آن‌ها بر نمادهای قرمز سنگینی می‌کرد.
از سوی دیگر اتمام پذیره‌نویسی گروه توسعه هنر ایران نیز دیگر رخداد امروز بازار به شمار می‌رود که این امر به گفته مدیرعامل فرابورس ایران نخستین قدم‌های بازار سرمایه در تامین مالی بخش مغفول اقتصاد یعنی حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.
همچنین در بازار امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های «مواد ویژه لیا» پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی تعدیل شده و توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بازگشایی شدند.
نماد معاملاتی شرکت نفت ایرانول برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.
ارزش معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت نیز از ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال گذشت. در این بازار ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار ورقه بهادار مورد مبادله قرار گرفت. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم در صدر این بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را شاهد بود.
بازار تسهیلات مسکن نیز معاملات امروز را در دامنه قیمتی ۷۴۲ تا ۷۷۲ هزار ریال پست سر گذاشت. 
در بازار امروز، بیش از ۶۲ هزار ورقه به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.