چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۱۵ میلیارد دلار آماده ورود به وزارت نیرو

۱۵ میلیارد دلار آماده ورود به وزارت نیرو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا دائمی با بیان اینکه در دولت یازدهم تمایل کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش آب و برق بسیار افزایش یافته اظهار کرد: بخشی از مذاکرات صورت گرفته با کشورهای خارجی در حال انجام است و باید گفت که از تمام کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری در این دو بخش تمایل وجود دارد.
وی ادامه داد: به طور مثال تاکنون از کشورهای آلمان، اتریش، ژاپن، کره، چین، کشورهای آسیای جنوب شرقی و سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق ایران ملاقات صورت گرفته است.
قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل ضمن تاکید بر ضرورت واقعی شدن قیمت‌های آب و برق عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و حتی داخلی بحث قیمت‌ها است. چرا که سرمایه‌گذار باید اطمینان کافی از سرمایه‌گذاری خود داشته باشد.
دائمی با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد یارانه‌ای را در قالب آب و برق ارائه دهد باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار اطمینان کافی از کسب منابع خود را داشته باشد و باید قاطعانه گفت که تنها در این صورت که سرمایه‌گذار تصمیم به آوردن سرمایه خود به ایران می‌کند.
وی با بیان اینکه در تمام مباحث آب و برق امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ایران وجود دارد تاکید کرد: لازمه این مسئله این است که قیمت‌های آب و برق منطقی شود و باید به این مسئله نیز توجه کرد که واقعی شدن قیمت‌ها منافع کل کشور را در بر دارد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.