صفحه اصلی / سازمان امور مالیاتی نسبت به توافق با اصناف پایبند نیست

سازمان امور مالیاتی نسبت به توافق با اصناف پایبند نیست

 سال ۹۵ مشکلی ندارند، اما نگرانی اصناف از پایبند نبودن سازمان امور مالیاتی به توافق های انجام شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدحسین مسلم یزدی در گفت وگو  افزود: اگر افزایش مالیات سال ۹۵ با همان ۸ درصد افزایش مالیات تمام می شد، خوب بود اما مشکل اینجاست که سازمان امور مالیاتی همچون سال های گذشته نسبت به توافق صورت گرفته پایبند نیست و بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه از افزایش مالیات مجددا روی مالیات کسبه متمم می کشند و به هیچ عنوان توافقی را که با اصناف دارند، قطعی نمی‌کنند.
وی با ابراز نارضایتی از روند کار سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در سال های گذشته هم همین روند وجود داشت؛ در توافق نامه ها اعلام می کردند افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ، اما این توافق نامه ها هیچ وقت قطعی نشد و مجددا متمم کشیده شد.
مسلم یزدی اظهار کرد: تمام کسبه و بازاریان نسبت به این وضعیت ناراحت هستند و مالیات سال ۹۴ که قرار بود افزایشی نداشته باشد، با صدور متمم برای اکثریت کسبه شهر یزد مالیات دو برابری از اصناف اخذ شد .
وی افزود: سازمان امور مالیاتی نه تنها به تعهدات خود با اصناف پایبند نیست بلکه از ادبیاتی استفاده می کند که در شان کسبه نیست . در جلسات می گویند اگر تخلفی در پر کردن اظهارنامه ها داشته باشید مجرم محسوب می شوید که این مسایل درد اصناف را دو چندان می‌کند؛ اصنافی که همیشه پایبند به نظام بوده اند و ماالیات خود را با وجود اینکه همیشه ناعادلانه و زیادتر از درآمد کسبه تعیین شده در اسرع وقت پرداخت کرده اند .
مسلم یزدی تصریح کرد: دیگر در کار خود بازمانده ایم، نمی دانیم درد خود را کجا بازگو کنیم که به آن دلسوزانه پرداخته شود؛ تنها از ریاست جمهور محترم می خواهیم قدری  بیشتر به فکر جامعه اصناف باشند و بدانند که دیگر رمقی برای بازار نمانده و فکری به حال کسبه کنند.
وی طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ادغام از ابتدا اشتباه بود و در سال های اخیر در استان یزد هیچ گونه اقدام مثمرثمری از سوی این وزارتخانه برای رونق و توسعه تولید و کارگاههای استان صورت نگرفت. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت این استان در این چند سال حتی یکبار هم در جلسات ماهانه اتاق اصناف که در سال ۱۲ بار برگزار می شود، شرکت نکرد ؛ لذا امید داریم با احیای مجدد وزارت بازرگانی شاهد توسعه و پویایی تجارت و تولید در کشور باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.