صفحه اصلی / بررسی راهکار زیست‌فناورانه رفع مشکل فاضلاب صنعت چرم‌سازی

بررسی راهکار زیست‌فناورانه رفع مشکل فاضلاب صنعت چرم‌سازی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است که براساس نیاز سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، یکی از نیازهای فناورانه اعلام شده، تصفیه بیولوژیک فاضلاب های صنایع چرم سازی است که در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.
چرم سازی یکی از صنایع قدیمی ایران است به طوریکه سابقه آن به دوره قبل از اسلام می رسد. این صنعت در بسیاری از شهرهای کشور حضور فعال دارد. صنعت چرم سازی یکی از صنایع بسیار آلاینده محسوب می‌شود. علاوه بر ضایعات جامد پوست، پساب این صنعت آلوده به انواع ضایعات طبیعی، مواد شیمیایی و ترکیبات خطرناک است که از این میان ترکیبات کروم و سولفیدها نقش مهم تری دارند.
علاوه بر آلاینده های شیمیایی پساب این صنعت معمولا غنی از انواع میکروبهای خطرناک از قبیل میکروب بروسلا، آنتراکس(سیاه زخم) و انگل های مختلف است که همراه با حیوان کشتار شده وارد پساب شده و باعث آلودگی میکروبی می شود. به همین دلیل در تصفیه پساب های صنعت چرم سازی معمولاً تلفیقی از روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی استفاده می شود.
لذا از کلیه شرکت های دانش بنیان و محققین که توانمندی لازم برای ارائه راهکار بیولوژیک به منظور حل نیاز فناورانه فوق را دارند، جهت همکاری دعوت بعمل می آید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.