چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استاندارد جدید مصرف انرژی در الکتروموتورها تصویب شد

استاندارد جدید مصرف انرژی در الکتروموتورها تصویب شد

 ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف به تصویب رسید و به‌زودی از طرف سازمان ملی استاندارد ابلاغ خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دکتر "امیر دودابی نژاد" با بیان این خبر اظهار کرد: فرایند بازنگری در این استاندارد از یک سال قبل از طریق پژوهشگاه نیرو و با مشارکت کمیته فنی متشکل از دانشگاهیان، صنعتگران و کارشناسان مربوطه آغاز شده بود و با نگاهی جدید به فرایند تنظیم مقررات و استاندارد‌گذاری ارتقای کارایی مصرف انرژی، تحولی در این عرصه ایجاد خواهد کرد.
این مقام مسئول افزود: مهم‌ترین ویژگی استاندارد جدید، داشتن نگاهی پویا توأم با تحول مستمر و پیوسته به کارایی مصرف انرژی موتورهای الکتریکی است به گونه ای که حداقل کارایی مورد قبول در سال‌های آینده از قبل برای تأمین کنندگان مشخص شده است و این حداقل کارایی در طول زمان و به صورت از پیش اعلام شده افزایش می‌یابد و بدین ترتیب شاهد یک بهبود مستمر و پیوسته در کارایی انواع الکتروموتور خواهیم بود. ضمن آنکه استاندارد موجود با در نظر داشتن فناوری‌های موجود و دردسترس تولید کنندگان طراحی شده است.
معاون ساتبا افزود: استاندارد جدید به استانداردهای بین‌الملل IE مرتبط شده است و به منظور ایجاد فرصت لازم برای تطبیق یافتن تولید کنندگان داخلی یک فاصله زمانی مناسب برای تأمین کف بازدهی استاندارد محصولات داخلی در نظر گرفته شده است اما برای الکتروموتورهای وارداتی این فرصت زمانی لحاظ نشده و بلافاصله پس از اعلام اجباری استاندارد، واردکنندگان مکلف به رعایت حداقل بازدهی مورد انتظار خواهند بود.
امیردودابی نژاد ادامه داد: به عنوان نمونه در اثر اجرای این استاندارد در انواع الکتروموتور کولرآبی حدود ۲۰ میلیون کیلووات ساعت صرفه جویی در سال ۹۷ حاصل خواهد شد و تا سال ۱۴۰۰ مجموعأ ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت صرفه جویی محقق خواهد شد و همچنین مقادیر مشابهی از صرفه جویی در بخش صنعت و کشاورزی حاصل خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.