صفحه اصلی / لزوم تامین امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه سمنان

لزوم تامین امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه سمنان

 در صورت تأمین آب توسط امور آب استان سمنان انجام می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محمدرضا صادقی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با توجه به شرایط به وجود آمده در دوران پسابرجام و فراهم آمدن امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در فروردین‌ماه سال ۹۴ نسبت به آغاز عملیات طراحی جامع منطقه ویژه اقتصادی سمنان اقدام کرد.
صادقی گفت: پس از تکمیل طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح به شورایعالی مناطق آزاد ارسال و در بهمن‌ماه سال ۹۴ در کارگروه پژوهشی مناطق آزاد ویژه اقتصادی، کلیات طرح مصوب شد.
وی افزود: پس از اعمال اصلاحات موردنظر اعضا، طرح برای تأیید نهایی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی ارسال شد و در جلسه چهارم آبان ماه سال ۹۵ با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و سایر اعضای شورا کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: این منطقه در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در شرق شهر و در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع‌ شده و با توجه به پیگیری‌های انجام شده، شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان موفق به تملک اراضی در سال ۹۳ و اسناد آن در شهریورماه ۹۵ دریافت شده است.
صادقی ادامه داد: طی تصویب‌نامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی و به استناد تبصره (۱) ماده (۱) قانون تشکیل اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده و در تاریخ ۲۴ خردادماه توسط معاون اول ریاست جمهور ابلاغ شد.
وی افزود: این شرکت اقدامات زیربنایی اولیه از قبیل تفکیک اراضی منطقه، فنس‌کشی بخشی از منطقه، شبکه آب در فاز اول، عملیات خاکی و راه دسترسی را انجام داده است و اجرای شبکه برق ۲۰ کیلوولت را در دست اجرا دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: در صورت تأمین آب توسط امور آب استان سمنان، این منطقه آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است؛ همه مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری و ساخت‌وساز در منطقه نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان صادر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.