صفحه اصلی / تحقق ۱۱۷ درصدی ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی در دوماهه نخست

تحقق ۱۱۷ درصدی ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی در دوماهه نخست

اطلاعات منتشر شده در شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که برنامه پیش بینی شده برای صادرات دوماهه امسال رقم ۸۷۳ میلیون دلار بود؛ بنابراین عملکرد ۱۱۷ درصدی تحقق یافته است.
صادرات بخش معدن در دوماهه پارسال چهار میلیون و ۹۱ هزار تن به ارزش ۱۷۹ میلیون دلار بود که نسبت به رقم ۲میلیون و ۷۱ هزار تن سال ۱۳۹۴ به ارزش ۹۲ میلیون دلار از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۸ و ۹۴ درصد رشد نشان می دهد.
سهم صادرات بخش معدن از کل صادرات دوماهه در سال ۱۳۹۵ برابر با ۲.۶ درصد بود و پتروشیمی و صنعت به ترتیب با ۴۲.۴ و ۳۰.۳ درصد بالاترین سهم را در صادرات به خود اختصاص دادند.
برابر آمار وزارت صنعت، در دوماهه نخست امسال ارزش صادرات معادن ۱۶۱ میلیون دلار ثبت شد که ۵۲ میلیون دلار سایر مواد معدنی و ۱۰۸ میلیون دلار سهم سنگ آهن بود و نسبت به دوماهه سال ۱۳۹۵ به ترتیب رشد ۱۰، ۲۰ و ۶ درصدی یافت.
همچنین برنامه صادرات مجموع معدن در دوماهه نخست امسال ۱۸۳ میلیون دلار پیش بینی شده بود که تحقق ۸۸ درصدی برنامه را نشان می دهد.
بر پایه این گزارش، در دوماهه نخست امسال میزان وزنی صادرات معادن سه میلیون و ۵۶۳ هزار تن شد که یک میلیون و ۲۶۰ هزارتن سایر مواد معدنی و ۲ میلیون و ۳۰۳ هزارتن به سنگ آهن صادراتی اختصاص داشت.
برابر این گزارش، در دوماهه نخست امسال ارزش صادرات صنایع معدنی ۸۶۰ میلیون دلار به وزن چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تن شد و در عین حال برنامه پیش بینی شده برای صادرات صنایع معدنی در این مدت ۶۹۰ میلیون دلار بود که تحقق ۱۲۵ درصدی را رقم می زند.
تفکیک صادرات دوماهه مجموع صنایع معدنی نشان می دهد فروآلیاژها به وزن پنج هزار تن به ارزش هفت میلیون دلار، شمش فولادی به ارزش ۳۴۲ میلیون دلار و به وزن یک میلیون و ۸۵ هزار تن صورت گرفت.
همچنین محصولات تخت نورد شده به وزن ۲۱ هزار تن به ارزش ۱۰ میلیون دلار و محصولات طویل فولادی به وزن ۱۶۱ هزار تن به ارزش ۷۴ میلیون دلار از دیگر اقلام صادراتی صنایع معدنی بود.
کنسانتره مس نیز به ارزش ۵۸ میلیون دلار به وزن ۸۵ هزار تن، مس کاتد به ارزش ۳۸ میلیون دلار به وزن هشت هزارتن، شمش آلومینیم به ارزش ۵۷ میلیون دلار به وزن ۳۵ هزار تن، سرب کار نشده به ارزش ۲۰ میلیون دلار به وزن ۱۰هزار تن، روی کار نشده به ارزش ۵۷ میلیون دلار به وزن ۲۶ هزارتن و سایر تعرفه های معدنی به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار و به وزن ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار تن در دوره این گزارش صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، مجموع صادرات غیرنفتی دوماهه ۱۳۹۵ به میزان ۱۸ میلیون و ۱۱۸ هزار تن بود که ارزش آن به ۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار رسید.
بر پایه عملکرد تجارت خارجی کشور ایران در بخش معدن و صنایع معدنی پارسال ارزش صادرات آن به رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که از نظر وزن و ارزش ۳۰ و نزدیک به ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.
پارسال میزان استخراج مواد معدنی ۳۹۳ میلیون تن بود که در مقایسه با سال ۱۳۹۴ که ۳۷۵ میلیون تن بود، رشد ۴.۸ درصدی را ثبت کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.