صفحه اصلی / احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی بدلیل افزایش دما

احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی بدلیل افزایش دما

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست زنجان، کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.
امجد باقری مدیر کل روابط عمومی محیط زیست زنجان افزود: با توجه بارش نسبتا خوب باران در اوایل سال شاهد پوشش گیاهی خوبی در مراتع هستیم و از طرفی فرارسیدن فصل گرما نیز سبب شده تا احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگلها افزایش یابد.
وی تصریح کرد: انتظاری که از مردم داریم این است که از برافروختن آتش در محیط های جنگلی و مراتع که احتمال شیوع آتش سوزی وجود دارد پرهیز کنند و در صورت موارد آتش سوزی به اداره کل محیط زیست استان، منابع طبیعی، آتش نشانی و دهیاری روستاها اطلاع داده تا اقدام لازم انجام شود.
امجد با اشاره به عواقب این آتش سوزیها عنوان کرد: در آتش سوزیهایی که در مراتع و جنگلها اتفاق می‌افتد علاوه بر ایجاد حریق در مراتع و سوختن درختها، حیات خیلی از موجودات زنده نیز به خطر می‌افتد.
باقری اضافه کرد: خزندگان از جمله جانورانی هستند که در آتش سوزیها احتمال آسیب آنها بسیار است و حیوانات کوچکی که قدرت واکنش سریع و فرار ندارند طعمه حریق می‌شوند.
وی با توصیه به مردم استان زنجان برای همکاری با سازمانهای مرتبط در خصوص آتش سوزی مراتع و جنگلها خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۴۰ زیست محیطی در سطح کل کشور بدون کدگیری و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است و از طرفی شماره‌های ۳-۰۲۴۳۳۵۴۱۰۰۱ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ در اداره کل محیط زیست استان زنجان آماده پاسخگویی هستند.
گفتنی است که از مساحت دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۰۰  هکتاری استان  یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۱۳ هکتار یعنی ۵۶ درصد  آن شامل اراضی منابع ملی است و از این اراضی ملی ۹۷ هزار و ۳۵۵ هکتار آن شامل جنگلهای طبیعی استان  است به عبارت دیگر ۹.۷ درصد عرصه‌های ملی و ۴.۴ درصد مساحت کل استان را مناطق جنگل طبیعی تشکیل می‌دهد.
بق اعلام منابع طبیعی استان زنجان سال گذشته بیش از  ۹۲ فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان زنجان رخ داد و این عامل به عنوان سومین عامل تأثیرگذاری است که منابع طبیعی را با تهدید مواجه کرده است.
بیشترین میزان آتش‌سوزی سال گذشته استان زنجان مربوط به شهرستان‌های زنجان، طارم و سلطانیه بوده است.
شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ نیز از سوی یگان  حفاظت از منابع طبیعی اعلام شده تا مردم گزارش‌های مربوط به قطع درختان، بوته‌کنی، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل را با آن در میان بگذارند.

همچنین مطالعه کنید:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.