صفحه اصلی / قیمت هر سهم «سرچشمه» ۳۸۵۵ ریال قیمت خورد

قیمت هر سهم «سرچشمه» ۳۸۵۵ ریال قیمت خورد

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، مهمترین رخداد امروز فرابورس گشایش نماد شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچمشه در جریان بازار بود که بر پایه آن قیمت هر سهم این شرکت در بازار دوم ۳۸۵۵ ریال قیمت خورد. 
در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری ۱۰۲ میلیون سهم به ارزش ۲۹۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال دادوستد شد که بالاترین حجم و ارزش معاملات به ترتیب به نمادهای «ذوب» و «سرچشمه» اختصاص یافت. در نماد «ذوب» تعداد ۱۹ میلیون سهم یه ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال و در نماد «سرچشمه» نیز ۱۲.۵ میلیون سهم به ارزش ۴۸ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.
به ترتیب سه نماد پربیننده معاملات امروز نیز شامل نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب آهن، صنایع فولاد آلیاژی یزد و عمران و توسعه شاهد بودند. 
شاخص کل فرابورس امروز با افتی نزدیک به ۹ واحد روبه‌رو شد که بر پایه آن آیفکس تا نزدیکی پله ۸۹۲ واحدی عقب نشست. نمادهای «مارون»، «ذوب»، «شاوان» و «اپرداز» تا سطح حداکثر ۳.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. تنها نمادی نیز که در میان ۷ نماد اثرگذار بر آیفکس تاثیر مثبت از خود به جا گذاشت، «بساما» بود که ۰.۲۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص داشت.
معامله نزدیک به ۹۸ میلیون سهم به ارزش ۱۷۲.۵ میلیارد ریال نیز ماحصل نقل و انتقال سهام در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه است. 
از سوی دیگر تابلوی تسهیلات مسکن معاملات امروز را با خرید و فروش بیش از ۶۸ هزار ورقه تسه به ارزش نزدیک به ۵۲ میلیارد ریال پشت سر گذاشت. قیمت این اوراق نیز بنا به تاریخ سررسید از ۷۴۶ هزار تا ۷۷۲ هزار ریال در نوسان بود.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز که روز جاری دو نماد معاملاتی مربوط به اوراق مشارکت شهرداری شیراز و شهرداری مشهد در آن بازگشایی شد اندکی بیش از ۱۷۱ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۶۵ میلیارد ریال معامله شد. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با نقل و انتقال ۵۱ هزار ورقه به ارزش حدود ۴۸ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد و بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را شاهد بود.
معامله ۳.۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۰ میلیارد ریال نیز در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله رقم خورد. 
 
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.