صفحه اصلی / صندوق پژوهش و فناوری کرمان فرصتی برای توسعه صنایع دانش‌بنیان

صندوق پژوهش و فناوری کرمان فرصتی برای توسعه صنایع دانش‌بنیان

در اردیبهشت‌ماه امسال گفت: این صندوق فرصت خوبی برای توسعه شرکت‌ها و صنایع دانش‌بنیان استان کرمان است که از این طریق بتوانند تسهیلات و خدمات ویژه‌ای دریافت کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عباس قوام با اعلام این خبر افزود: پارک علم و فناوری استان کرمان با ایجاد محیطی مناسب و زیرساخت‌های لازم، امکان استقرار و فعالیت واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع معتبر و فعال استان را فراهم کرده است؛ در این راستا، شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه همکاری، واحدهای تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی و آموزشی خود را به پارک علم و فناوری استان کرمان انتقال دهند و از مزایای قانونی مانند معافیت از پرداخت مالیات و عوارض معمول گمرکی به مدت ۲۰ سال برای واحد R&D مستقر در پارک بهره‌مند شوند.
وی افزود: طبق قانون مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری در جهت انجام مأموریت‌های محوله از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه‌گذاری خارجی و مبادلات مالی بین‌المللی برخوردار می‌شوند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به لزوم ثبت اختراعات صنایع استان گفت: پارک علم و فناوری استان کرمان در سال ۹۴ موفق به اخذ مجوز مرجعیت استعلام قوه قضاییه شد و در ادامه در سال ۱۳۹۵ با پیگیری فراوان موفق به اخذ مجوز ایجاد دفتر منطقه‌ای مالکیت فکری شد که ارزیابی تخصصی اختراع و دانش فنی بر اساس جستجو و بررسی تخصصی مستندات توسط متخصصان مربوطه را با بهره‌گیری از تجارب علمی، مشاوره‌ها و بانک‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی صورت خواهد داد. ازاین‌رو صنایع استان و اشخاص حقوقی و حقیقی می‌توانند برای ثبت اختراع خود و بهره‌مندی از مالکیت فکری آن به پارک علم و فناوری مراجعه کنند.
همچنین در این بازدید محمدرضا نعمت الهی، مدیرعامل گروه صنعتی قطعه گستر کرمان با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پیشرفت صنایع دنیا گفت: ارتباط با مراکز علمی، لازمه پیشرفت صنایع و دوام آن‌ها است و فعالیت دانشگاه و صنعت در کنار هم به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منجر خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی اولین کارخانه تولید ابزار در کشور گفت: برای تأمین نیازهای صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت و گاز، گروه صنعتی قطعه گستر کرمان با مشارکت شرکت HAUX کشور آلمان، اولین کارخانه تولید ابزار و مته‌های صنعتی در کشور را راه‌اندازی کرده که به‌زودی افتتاح می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.