صفحه اصلی / پیروانی: قول نمی‌دهم اما به صعود به المپیک خوش‌بینم

پیروانی: قول نمی‌دهم اما به صعود به المپیک خوش‌بینم

درباره پذیرفتن هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال امید و برنامه‌هایی که در جلسه با کمیته‌ فنی ارائه کرده است، اظهار کرد: از فدراسیون فوتبال و هیات رییسه، سازمان تیم‌های ملی، کمیته‌ فنی، مهدی تاج و  کارلوس کی‌روش تشکر ویژه‌ای می‌کنم که دوباره مسئولیت سرمربیگری تیم‌ ‌ملی امید را به من سپردند تا در خدمت کشورم باشم. برنامه ما این است که از ششم تا دهم تیر ماه اولین اردویمان را برگزار کنیم. اردوی دوم از ۱۵ تیر تا اعزام به مسابقات است. با توجه به این که ۲۸ تیر بازی داریم ۲۳ یا ۲۴ این ماه راهی قرقیزستان می‌شویم. سعی کرده‌ایم در این دو اردو سه بازی تدارکاتی داشته باشیم که یک بازی خارجی و دو بازی داخلی خواهد بود.
او درباره مشکلات موجود در تیم‌ ‌ملی امید و همکاری نکردن باشگاه‌ها با این تیم در ادوار گذشته، گفت‌: بزرگترین دغدغه‌ ما این است که تعامل بسیار خوبی با باشگاه‌ها داشته باشیم. این مشکل را در رده جوانان داشتیم. تیم‌ها در فصل بدنسازی هستند و به دنبال مهره‌های جدید می‌روند و خیلی سخت بازیکنان را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار می‌دهند. آنها به دنبال این هستند که بهترین نتیجه‌ را در لیگ پیش‌ رو بگیرند اما باید توجه داشته باشیم که این تیم جدید است و تیم‌ ‌ملی جوانان نیست که بازیکنانش دو سال در کنار یکدیگر کار کرده باشند. بازی‌ها در رده زیر  ۲۳ سال برگزار می‌شود و ما فاصله بین ۲۰ تا ۲۳ را با بازیکنان جدیدی پوشش می‌دهیم. باید تعامل برقرار شود تا از تمام  پتانسیل‌مان استفاده کنیم. سعی می‌کنیم به گونه‌ای بازیکنان را به تیم‌ ‌ملی دعوت کنیم که باشگاه‌ها ضرر و زیان زیادی نداشته باشند تا هم باشگاه‌ها از بازیکنانشان استفاده کنند و هم ما بتوانیم از آنها بهره ببریم.
او ‌اضافه کرد: مسابقات لیگ از چهارم تیر ماه آغاز می‌شود. با برنامه سازمان لیگ پیش می‌رویم.
سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی امید درباره مسابقات پیش‌ رو گفت‌: مسابقات پیش رو، مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا است و تیمی که  قبلا در جام جهانی در اختیار داشتم زیر ۱۹ سال و ۲۰ سال هستند و با این تیم نمی‌توان در مسابقات حاضر شد، مشکلی که داریم این است که بازیکنان زیر ۲۳ سال نمی‌توانند چند سال بعد در مسابقات انتخابی المپیک بازی کنند. ما در این مرحله از بازیکنان زیر ۲۳ سال استفاده می‌کنیم تا در مراحل بعد با بالاتر رفتن سن بازیکنان زیر ۲۰ سال تیم‌مان را یک دست برای المپیک آماده کنیم. باید حضور شایسته‌ای در این رقابت‌ها داشته باشیم و کسب تجربه کنیم تا دو سال بعد برای المپیک آماده شویم. در این رقابت‌ها هم می‌توان با تیم‌ ‌ملی جوانان حاضر شد و نتیجه‌ درخشانی گرفت اما می‌خواهیم تلفیقی از بازیکنان زیر ۲۳ و زیر ۲۰ سال را به این رقابت‌ها ببریم.
او درباره اعلام اسامی تیم‌ ‌ملی فوتبال امید، گفت‌: ان‌شاء‌الله بعد از جلسه‌ فردا (دوشنبه) با کارلوس کی‌روش سعی می‌کنیم تا دوم یا سوم تیر ماه اسامی بازیکنان را اعلام کنیم.
پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی برای موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و صعود به  المپیک داده است، گفت‌: هیچ وقت نمی‌توانم قولی برای موفقیت بدهم. در جام جهانی  جوانان هم هیچ قولی ندادم. این قول را می‌دهم که بازیکنانم و خودم با تمام وجود وقتمان را برای این تیم‌ ‌می‌گذاریم که به موفقیت برسیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا به صعود به  المپیک خوش‌بین است، گفت‌: خیلی به صعود خوش‌بین هستیم. قول نمی‌دهم اما امیدوارم که به المپیک صعود کنیم چرا که این بازیکنان توانستند بعد از ۱۶ سال به جام جهانی صعود کنند و شاید در ۴۰ سال اخیر ما یک بار به جام جهانی جوانان صعود کرده بودیم. تیمی که راهی جام جهانی شده بود شرایط سنی مناسب برای  المپیک را هم دارد و همین طور که در جوانان پیشرفت کردند و کسب سهمیه کردند می‌توانند با حمایت‌های فدراسیون و همه دست اندرکاران در مقدماتی  المپیک حاضر شوند و کسب سهمیه کنند. این کار در رده جوانان تکرار شده و می‌توانند در رده امید هم آن را انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.