صفحه اصلی / فعالیت بیش از ۸هزار واحد صنفی در کنار حرم مطهر رضوی

فعالیت بیش از ۸هزار واحد صنفی در کنار حرم مطهر رضوی

در ایام سوگواری مسائل مذهبی را به طور کامل رعایت می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، محمودبنانژاد  با بیان اینکه افتخار داریم که در کنار مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ارتزاق می کنیم و خودمان را خادم امام رضا(ع) می دانیم، افزود: در اطراف حرم مطهر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی داریم که به عنوا مثال اگر به یک مناسبت خاص، هزار واحد صنفی به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کنند با ایجاد انگیزه در آنها به دو برابر افزایش می یابد.
محمود بنا نژاد مشهدی افزود: برای ما افتخار است که خودمان را خادم امام رضا (ع) بدانیم چه آنهایی که به صورت واقعی خادم حرم هستند و چه آنهایی که به هر شکلی به زائر امام رضا خدمت می کنند، از تک تک مسئولان شهر گرفته تا متصدیان واحدهای صنفی همه و همه وظایفی را در قبال زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) برعهده دارند.
وی تصریح کرد: در بحث کسب وکار باید مسائلی رعایت شود، زائری که اطراف حرم رفت و آمد می کند باید روح معنوی شهر برایش ملموس باشد، یعنی احساس کند که وارد یک شهر مذهبی شده ؛ بنابر این ایجاب می کند که حداقل واحدهای صنفی اطراف حرم مطهر چه از نظر پوشش فروشنده، چیدمان و دکور و چه رفتار فروشنده با خریدار و مسائلی از این دست اصلاح شود و مطمئناً این موضوع باعث برکت و رزق و روزی بیشتر برای خود فروشنده خواهد بود.
بنانژاد خاطرنشان کرد: بعضی از واحدهای صنفی ما به صورت خودجوش واحد صنفی خود را نصف روز تعطیل می کنند و این تنها به دلیل عشق و اعتقاد قلبی متصدی واحد صنفی است که هزینه تعطیلی واحد صنفی را با عشق به اهل بیت می پردازد.
وی گفت : بنابر این ما باید به این موضوع نگرش تشویقی داشته و نمود آن را افزایش دهیم، تا این فرهنگ روز به روز افزایش یافته و به روزی برسد که دیگر نگرانی در بحث تعطیلی واحدهای صنفی در مراسم سوگواری و یا نماز اول وقت نداشته باشیم.
رئیس اتاق اصناف مشهد اظهارکرد: یکی از اصلی ترین اعضاء کمیته حریم نور در بحث اجرای مصوبات، اتاق اصناف، اتحادیه ها و صنوف تحت پوشش آنهاست که امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای مصوبات از ظرفیت بیشترکمیته مذکور به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما گاهی در حریم نور با مسایل و مواردی مواجه هستیم که در شأن یک شهر مذهبی نبوده و می دانیم که در اغلب موارد از سر عناد و ستیز نبوده و تنها ناشی از عدم آگاهی و تذکراتی است که شأن، حرمت  و حریم این مضجع شریف رعایت نشده است.
رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد : گاهی روزمرگی باعث فراموش شدن و یا طبیعی شدن بعضی مسائل می شود و ما امیدواریم که خدایی نکرده دیدن مکرر گنبد نورانی امام رضا (ع) برایمان طبیعی نشده باشد که جایگاه ویژه خودش را از دست بدهد، به همین دلیل باید مرام نامه یا شیوه نامه ای برای فعالیت و یاهرنوع رفت و آمد اطراف حرم مطهر نگاشته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.