صفحه اصلی / هنرمندان باید جایگاه والای قرآن را به نسل جدید بشناسانند

هنرمندان باید جایگاه والای قرآن را به نسل جدید بشناسانند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ناصر تقی زاده  با اشاره به اینکه ماندگاری آرمان ها و ارزش ها با ابزار هنر بیشتر است، اظهار داشت: با ابزار هنر می توان در ارایه و ماندگاری آثار قرآنی کمک بسزایی کرد، همچنین داشتن باور و ایمان برای هنرمندی که اثر قرآنی خلق می کند لازم است چون روی کیفیت آثار تاثیر مستقیم دارد . 
وی ادامه داد: قرآن به لحاظ مضامین گسترده و فراگیر در همه حوزه ها تاثیر دارد و اول این که انسانیت را تعالی می بخشد. 
هنرمند نقاش با اشاره به اینکه هر موضوعی در قالب هنر آمیخته شود ماندگار است، گفت: وظیفه هنرمندان و نویسندگان این است که جایگاه والای قرآن را به نسل های جدید بشناسانند و در این راستا هنر نقش آفرین است . 
تقی زاده با اشاره به اینکه مفاهیم قرآنی باید در جامعه بیش از پیش گسترش یابد، تاکید کرد باید از این مفاهیم انسان ساز بهره گرفت و با هنر این مفاهیم قرآنی را منتقل کرد. 
وی با اشاره به اینکه هنر امری است که با احساس آدم در ارتباط است و روح هنرمند در آثار دمیده می شود، گفت: پیوند موضوع های قرآنی با هنر باعث شده است تا هنرمندان در این عرصه کار کنند، همچنین انتقال مفاهیم و پیام ها از طریق هنر وجود دارد که هنرمندان نیز نقش بسزایی در ماندگاری و تثبیت ارزش های قرآنی دارند. 
وی تاکید کرد: پرداختن به موضوع های قرآنی نیازمند تفکر بیشتر است، به عبارت دیگر هر هنرمندی برای خلق اثر قرآنی باید زمان بیشتر صرف کند و تعمق بیشتر داشته باشد که امیدوارم هنرمندان ما بتوانند در انتقال مفاهیم قرآنی با استفاده از هنر تاثیرگذار باشند.
یست وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم تا ۲۶ خرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است. 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.