صفحه اصلی / ابوبکر البغدادی در حمله هوایی روسیه کشته شده است

ابوبکر البغدادی در حمله هوایی روسیه کشته شده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه احتمال  داد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در یکی از حملات هوایی روسیه در الرقه کشته شده باشد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که احتمالا ابوبکر البغدادی در حمله آنها به الرقه در سوریه در اواخر ماه مه گذشته کشته شده باشد.
روسها اعلام کردند که آنها یک نشست سرکرده های داعش را هدف قرار داده اند.
وزارت دفاع روسیه بیان کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد ابوبکر البغدادی در یکی از حملات هوایی روسیه به الرقه سوریه کشته شده است.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حمله در شب ۲۸ ماه مه گذشته به مرکز فرماندهی داعش که در حین حمله سرکرده های داعش در حال برگزاری نشستی برای یافتن راهکاری برای خروج تروریستها از الرقه از طریق آنچه گذرگاه جنوبی نامیده می شود، بودند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما از طریق کانالهای متعدد از صحت آن مطمئن شده ایم، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیز در نشست مذکور حضور داشته است و در جریان حمله کشته شده است.
در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع روسیه، آمریکایی ها را از این حمله که از سوی جنگنده های سوخو  ۳۵ و سوخو ۳۴ در جنوب الرقه آگاه کرده بود.
بر اساس اطلاعات دریافتی در این حمله حدود ۳۰ سرکرده داعش و ۳۰۰ نفر از محافظان این سرکرده ها کشته شدند که در میان کشته شدگان ابو الحاج المصری امیر الرقه و ابراهیم النایف الحاج امیر مناطق واقع میان الرقه و شهر السخنه و سلیمان الشواخ رئیس سرویس امنیتی داعش به چشم می خورند.
سناتور الکسی پوشکوف روس در شبکه اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اگر واقعا ابوبکر البغدادی مرده باشد این ضربه مهلکی به داعش خواهد بود و شکست آن را تسریع خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.