صفحه اصلی / جامعه قرآنی به سراغ هنرمندان برود

جامعه قرآنی به سراغ هنرمندان برود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،مسعود اطیابی  درباره استفاده بیشتر از آثار هنری برای ترویج مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: وظیفه اصلی ارتباط بین هنر و قرآن در ابتدا بر عهده جامعه قرآنی است؛ یعنی در واقع اهالی قرآن از جمله قاریان، حافظان و مدیران قرآنی باید ابتدا برای انتقال مفاهیم قرآنی با زبان هنر پیشقدم شوند.
امروز بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن که از هشتم خرداد با شعار ' قرآن؛ اخلاق زندگی' دایر شده بود پایان یافت.
اطیابی افزود: جامعه قرآنی کشور که به صورت متمرکز و مستمر با مفاهیم قرآنی در ارتباط هستند و از طرف دیگر نیز با مردم سخن می گویند، اهمیت این ارتباط و راه‌های انتقال آن را دریابند و در ادامه با اقشار مختلف از جمله هنرمندان و مخصوصاً سینماگران برای انتقال جذاب آن مذاکره کنند.
این تهیه کننده و کارگردان سینما ادامه داد: البته هنرمندان نیز علاقه و ارتباط نزدیک با قرآن و مفاهیم دینی دارند و با این آموزه‌ها از دوران کودکی عجین بوده‌اند و با آغوش باز از این کار استقبال می‌کنند. 
اطیابی گفت: البته بخشی از آثاری که از سوی یک فیلم ساز به خصوص هنرمندان ایرانی ساخته می‌شود به نوعی از مفاهیم دینی و اسلامی خالی نیست که این اثر می تواند در هر ‍‍ژانر یا گونه‌ای از جمله انیمیشن، فیلم بلند، کوتاه و یا حتی مستند باشد.
وی آشنایی هنرمندان با آموزه‌های قرآی و دینی را از دیگر راه‌های ارتباط هنر و دین عنوان کرد و توضیح داد: بخشی از هنرمندان ما خودجوش با این آموزه‌ها قرآنی از دوران کودکی آشنا هستند اما باید بپذیریم که بعضی از هنرمندان کمتر با این آموزه ها آشنا هستند و اینجا می‌طلبد که فعالان قرآنی ورود کنند و با در اختیار قرار دادن دایره‌المعارف قرآنی به هنرمندان آنها را با بخشی از این اخلاقیات آشنا کنند. 
کارگردان فیلم سینمایی «اخلاق تو خوب کن» تاکید کرد: این نوع اقدام فعالان قرآنی به معنای این نیست که سفارشی به هنرمندان دهند و یا توصیه ای برای تولید یک اثر قرآنی کنند بلکه فیلمسازان و جامعه هنری کشور همواره نشان داده وقتی در مسیر قرار گیرد خودش به آن سمت تمایل پیدا می کند.
اطیابی با تاکید بر اینکه باید عادت کنیم برای پاسخ به پرسش هایمان به قران رجوع کنیم، خاطرنشان کرد: اگر فاصله‌ای میان مردم و آموزه های قرآنی هر چند اندک هم به وجود آمده است باید برای جبران این خلاء اخلاق دینی را در جریان زندگی وارد کنیم که بخشی از این کار با ساخت فیلم و سریال‌های تلویزیونی قابل امکان است.

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

به گزارش کسب و کار نیوز،  محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: کمیته بازگشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.