صفحه اصلی / میزان فروش گوشی گوگل پیکسل به لطف اپلیکیشن Pixel Launcher لو رفت

میزان فروش گوشی گوگل پیکسل به لطف اپلیکیشن Pixel Launcher لو رفت

گوگل پیکسل، نخستین برند رسمی تحت لیسانس خود این شرکت است که گوشی های آن حدود ۸ ماه پیش عرضه شدند. گوگل خود پس از سالها وارد تولید گوشی های هوشمند شد و به یک باره به دنیای بزرگ تولیدکنندگان پیوست. حال این شرکت که همراه با بهینه سازی های نرم افزاری جذاب، محصولاتی قدرتمند را روانه بازار کرده است، تا کنون موفق شده چه تعداد گوشی گوگل پیکسل را به فروش برساند؟
برخلاف هر سازنده سخت افزاری موجود بر روی کره زمین، گوگل هیچگاه تعداد فروش گوشی گوگل پیکسل خود را اعلام نکرده است و تصمیم گرفته تا آن‌ها را همراه با سایر درآمدهای شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) به صورت ادغام شده اعلام کند. با این حال ما روشی را پیدا کرده‌ایم که بر اساس آن می‌توان فروش حدود این دسته از محصولات را به دست آورد. این روش به لطف پلی استور که میزان دانلود اپلیکیشن ها را نمایش می‌دهد، کار می‌کند. ما برای این کار، میزان دانلودهای یک اپلیکیشن انحصاری گوشی گوگل پیکسل را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم به صورت ابتدایی به میزان فروش این محصولات پی ببریم. البته این محاسبه نمی‌تواند رقم دقیقی را به ما نشان دهد؛ چرا که به طور مثال اگر اپلیکیشنی بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده باشد، رقم نصب شده آن را به صورت «100 هزار الی ۵۰۰ هزار» به نمایش می‌گذارد.
حدس فروش گوشی گوگل پیکسل از روی اپ استور
اپلیکیشن Pixel Launcher چیزی حدود ۱ میلیون الی ۵ میلیون بار دانلود شده است؛ بنابراین ما می‌توانیم حدس بزنیم در فاصله ۸ ماه گذشته از آغاز فروش گوشی گوگل پیکسل ، حداقل ۱ میلیون دستگاه به دست کاربران رسیده است. البته در این بین یکی دیگر از وب سایت های معروف دانلود اپلیکیشن به نام APKMirror جلوی تعداد دانلودهای اپلیکیشن پیکسل لانچر رقم ۱.۳ میلیون دانلود را تنها برای یکی از نسخه‌های آن نوشته است؛ بنابراین می‌توان گفت دیگر تا حدودی تعداد کاربران حقیقی این محصولات به دست آمده است.
گوشی گوگل پیکسل را به نوعی پاسخ گوگل به آیفون می‌دانند، اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که اپل تنها در یک فصل چیزی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون را به فروش می‌رساند و گوگل نمی‌تواند به راحتی با آن به رقابت بپردازد.
در هر صورت، این تنها یک روش پیشنهادی بود و ما نمی‌توانیم به هیچ عنوان به طور قطع تا زمانی که گوگل آمار رسمی فروش محصولات پیکسل خود را اعلام نکرده، در مورد میزان فروخته شده از آن‌ها سخن بگوییم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.