صفحه اصلی / اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با معاون اول رئیس‌جمهور در پاستور دیدار داشتند

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با معاون اول رئیس‌جمهور در پاستور دیدار داشتند

 «در این دیدار، ابتدا دکتر نجفقلی حبیبی دبیر اسبق انجمن، دبیرکل، دکتر محمود صادقی و دکتر حاضری، دبیر کمیته سیاسی به معرفی انجمن و نمایندگی های استانی و  اشاره به  تلاش های فراوان انجمن، اعم از شورای مرکزی، شاخه دانشجویی، نمایندگی‌های دانشگاهی سراسر کشور  و سپس اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در نهایت دکتر جهانگیری به نکاتی اشاره کرد.
در این دیدار به لزوم توجه ویژه به انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نیز استقلال دانشگاه ها در امور خود و انتخاب رییس خود پرداخته شد. در ضمن این دیدار بر ضرورت انتخاب وزرای غیر تکنوکرات و غیر مردمی اشاره شد و این‌که وزرا باید شخصیت هایی سیاسی و مردمی باشند.
از دیگر مواردی که مطرح شد، تأکید بر توجه بیشتر به جوانان، زنان و اقلیت های مذهبی در کابینه و در سطح مدیران و ضرورت وجود وزرایی در کابینه که پای تصمیمات بزرگ بایستد و ریسک‌پذیر باشد و از برنامه‌های خود دفاع آکادمیک و دفاع قاطع و محکم داشته باشد.
توجه به درس‌های انتخابات گذشته برای همه و نیز دولت از دیگر محورهای مورد اشاره بود و این‌که دولت، تیم اطلاع‌رسانی قوی ندارد و این‌که عملکردها باید از سوی گروه‌های بیطرف قضاوت شود و همچنین ضعف قانون انتخابات باید رفع شود.
در بین مباحث مطروحه به این نکته اشاره شد که تشکل‌های سیاسی باید انتخابات را آسیب شناسی دقیق کنند. به این نکته نیز توجه داده شد که آقای روحانی روی چند کار کلیدی که مد نظر اصلاح طلبان نیز بود ، متمرکز شد و آن را به سرانجام رساند مانند برجام و …
همچنین مطرح شد که در دولت دوازدهم، فراجناحی و معتدل و کاری بودن کابینه مد نظر است و باید توجه داشت که حضور اعضای لیست امید در مجلس به تنهایی برای رأی آوردن وزای پیشنهادی اطمینان بخش نیست. دانشگاه‌ها می‌توانند، علاوه بر وزارت علوم  در مورد وزارتخانه‌های تخصصی هم نظر بدهد. ارتباط وزارتخانه‌ها با دانشگاه‌ها یک موضوع جدی است. این‌که کانون این ارتباط  می‌تواند انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها باشد که باید در مورد چگونگی این ارتباط به ارائه نظر و همکاری با دولت بپردازد.»
جهانگیری: دولت دوازدهم نگاهی ویژه به دانشگاه‌ها خواهد داشت
معاون اول رییس‌جمهور در این دیدار با تاکید بر وجود نگاهی ویژه در دولت دوازدهم نسبت به دانشگاه‌ها اظهار داشت: دولت خود را نیازمند مشورت با صاحب‌نظران و اصحاب فکر و اندیشه می‌داند.
اسحاق جهانگیری عصر سه‌شنبه در جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، به وجود نگاهی ویژه در دولت دوازدهم نسبت به دانشگاه و دانشگاهیان اشاره کرد و ‌گفت: در دولت یازدهم نیز سعی شد ارتباط میان دولت و دانشگاه بیشتر شود و ظرفیت علمی و فکری دانشگاه‌ها در توسعه و پیشبرد برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت از دانش، تجربیات و پیشنهادات دانشگاهیان در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند و همواره در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها خود را نیازمند مشورت با صاحب‌نظران و اصحاب فکر و اندیشه می‌داند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.