صفحه اصلی / وزارت بازرگانی فقط در خدمت واردات و تاجران نباشد

وزارت بازرگانی فقط در خدمت واردات و تاجران نباشد

بخش بازرگانی نباید به فکر واردات کالا باشد و مهم‌ترین هدف آن باید کمک به تولید صادرات‌محور باشد تا بتواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.
بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جدا شدن بازرگانی برای بخش تولید می‌تواند آسیب‌زا باشد؛ هر چند دولت تصمیم خود را گرفته که بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کند اما باید به حل فوری مشکلاتی که بعد از این جداسازی پیش می‌آید فکر کند.
پناهی‌زاده تصریح کرد: اگر وزارت بازرگانی فقط در خدمت تعدادی افراد بازرگان باشد تا تعرفه‌های واردات کالا را پایین بیاورند و هدف وزارت بازرگانی پایین آوردن تعرفه‌های واردات کالا باشد، ما دستاوردی نداریم و بیشتر ضرر و آسیب می‌بینیم.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر با جدا کردن بخش بازرگانی از صنعت و معدن آسیب زیادی به کارمندان و کارکنان وارد خواهد شد و هزینه‌های سرسام‌آوری به کشور وارد می‌شود و ممکن است تا سه سال متوالی نیز درگیر عواقب جدایی بخش بازرگانی باشیم.
پناهی‌زاده گفت: اگر دولت بر تصمیم جداسازی بخش بازرگانی مصمم است باید برای این بخش، از مدیران کاردان و باتجربه استفاده کند و اشخاصی را که از تولید خبر ندارند و صرفا فقط به فکر واردات باشند به‌عنوان مدیران بازرگانی معرفی نکند تا تولید کشور ضربه نخورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.