صفحه اصلی / طرح ایجاد زیرساخت های شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی تصویب شد

طرح ایجاد زیرساخت های شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی تصویب شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،برای نخستین بار یکی از طرح های صنایع دستی کشور برای حفاظت و حمایت از صنایع دستی کشور در شورای عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد زیرساخت های شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی پیشنهاد و مصوب شد.
وی افزود: پس از جلسات متعدد کارشناسی با حضور کارشناسان سازمانی و نمایندگان سایر دستگاههای اجرایی مرتبط، متن پیشنهادی معاونت صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت و روز گذشته(سه شنبه ۲۳ خرداد ماه) در شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رسید.
توحدی تاکید کرد: یکی از این طرح ها در زمینه بیمه کارگاه های با کمتر از پنج نفر صنعتگر و طرح دوم نیز در زمینه ایجاد زیرساخت های شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی تصویب شدند. 
وی همچنین گفت: با افتخار داشتن چهار شهر جهانی تا کنون، پس از چین دومین کشور جهان در داشتن شهرهای جهانی هستیم. اکنون نیز پنج شهر ملی و ۲ روستای ملی را پس از بررسی و ارزیابی در شورای راهبردی شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی انتخاب کردیم . 
توحدی با اشاره بر چگونگی بررسی پرونده شهرهای ملی و جهانی نیز افزود: در آخرین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای جهانی به ریاست زهرا احمدی پور معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، توانستیم ۲ پرونده شهر و یک روستا را ازاستان های کرمان، کردستان و سیستان و بلوچستان تایید کرده و به شورای جهانی صنایع دستی ارسال کنیم و منتظر حضور داوران بین المللی برای بازدید و ارزیابی این شهرها در کشورمان باشیم.
مشاور معاون صنایع دستی کشور افزود: این انتخاب ها بر روی اشتغال زایی، حمایت از صنایع دستی و توسعه آن شهر و روستا تاثیر مثبت دارد و جاذبه های فرهنگی و گردشگری نیز تحت تاثیر این جهانی شدن قرار می گیرد؛ همچنین این انتخاب ها می تواند به عنوان یک برند جهانی در مجامع جهانی مطرح شده و بر روی جذب گردشگر به ایران تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در حال انجام مطالعات بیشتر و تهیه شیوه نامه های مرتبط برای توسعه صنایع دستی با استفاده از سند ششم توسعه در زمینه شهرهای جهانی هستیم و می خواهیم بر روی توسعه صنایع دستی و ارتقای وضعیت معیشیت صنعتگران و فعالان مناطق مختلف برنامه های جدی تر از گذشته داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.