صفحه اصلی / مدیرکل هنرهای تجسمی درگذشت علی اکبر تجویدی را تسلیت گفت

مدیرکل هنرهای تجسمی درگذشت علی اکبر تجویدی را تسلیت گفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،در پیام مجید ملانوروزی آمده است: علی اکبر تجویدی سال ها برای پژوهش و معرفی هنر ایران تلاش کرد و در پژوهش های تاریخ هنر، تطور و تداوم تاریخی هنر ایران را در نظر داشت، در گذشته هنر ایران جست و جو کرد و به تحولات هنر معاصر نیز توجه داشت.
«تجویدی با پشتوانه پژوهشی و اتکا به همت و جدیت فردی سال ها برای معرفی هنر ایران در عرصه بین المللی تلاش کرد و فرصت هایی را برای هنر ایران فراهم کرد. پژوهش های کیفی و جدی، آثار هنری و نتایج خدمات تجویدی مانگار و پایدار است.» 
در پیام مدیرکل هنرهای تجسمی تصریح شده است: درگذشت این هنرمند و پژوهشگر هنر ایران را به خانواده گرانقدرش و جامعه هنری تسلیت می گویم و بهترین درجات را برای آن زنده یاد از درگاه خداوند متعال خواستارم.
علی‌اکبر تجویدی ۲۰ خرداد ماه پس از مدتها بیماری در سن ۹۱ سالگی در فرانسه بدرود حیات گفت.
وی فرزند هادی خان تجویدی و برادر محمد و علی تجویدی از نقاشان و نوازندگان فقید کشورمان و صاحب مقالات و تألیفات متعددی در زمینه هنر و فرهنگ ایرانی است.
از جمله آثار مرحوم تجویدی می‌توان به کتاب «نگاهی به هنر نقاشی ایران از آغاز تا قرن دهم هجری» اشاره کرد.
تجویدی متولد ۱۳۰۵ از شاگردان کمال‌الملک و از هنرآموختگان مدرسه صنایع مستظرفه، یکی از مهم‌ترین هنرمندان و پژوهشگران خاندان تجویدی بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی، قرار است پیکر زنده یاد تجویدی است امشب(چهارشنبه) به کشور منتقل و فردا(پنجشنبه) تشییع و خاکسپاری می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.