صفحه اصلی / پنبه در حلیم تکذیب شد

پنبه در حلیم تکذیب شد

 و این حرکت را توهین به شعور مردم دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،'حسین محمدی' روز چهارشنبه در نشست خبری که در اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران برگزار شد، افزود: فیلمی را که در فضای مجازی مبنی بر استفاده از پنبه در پخت حلیم گندم منتشر شده است، تکذیب می کنم و بررسی های انجام شده از ۵۰ واحد فروش نشان می دهد که این فیلم کذب محض است و شایعه ای بیش نیست.
وی با بیان اینکه ١١ هزار واحد صنفی تولید کباب، آش و حلیم در تهران فعالیت می کنند، افزود: نظارت بر سلامت مواد غذایی آش و حلیم برعهده سازمان بهداشت محیط است و سازمان غذا و دارو نمی تواند در این مورد اظهارنظر کند. سازمان بهداشت محیط نیز روز گذشته تکذبیه ای مبنی بر استفاده از پنبه را در پخت حلیم منتشر کرد.
رئیس اتحادیه کباب، حلیم و آش تهران با گلایه از برخی بی اخلاقی ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی افزود: با پیگیری های اتحادیه مشخص شد مقام مسئولی که خبر استفاده از پنبه را در پخت حلیم تایید کرده، نه تنها آزمایشی در این باره انجام نداده بلکه تنها به دلیل اعتماد شخصی به فردی که این موضوع را عنوان کرده آن را تایید کرده است. 
محمدی تصریح کرد: اتحادیه های خوردنی و آشامیدنی، سازمان تعزیرات حکومتی و اداره اماکن عمومی بر فعالیت واحدهای صنفی کباب و حلیم و غذاهای سنتی نظارت دارند و تخلف های گزارش شده در بیشتر موارد مربوط به رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده از مواد غذایی با کیفیت پایین است و گزارشی از استفاده از پنبه وجود نداشته است.
وی افزود: اتحادیه کباب و حلیم و غذاهای سنتی از انتشار دهنده فیلم و مسئولی که در این مورد اظهارنظر کرده، شکایت کرده و اقدام های قضایی لازم را انجام داده ، چرا که این موضوع باعث کاهش ۵۰ درصدی فروش آش و حلیم که جزو غذاهای سنتی بوده و مردم در ایام ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده می کنند، شده است.
رئیس اتحادیه آش و حلیم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان که تقاضا برای آش و حلیم افزایش می یابد مشکل اصلی ما با فست فودهایی است که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش آش و حلیم می کنند و از مردم می خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از واحدهایی که بنر 'عاملین فروش با مجوز وزارت بهداشت' را نصب کرده اند خرید کنند و در صورت مشاهده تخلف با شماره ٩-٧٧۶٣٩۶۵٨ تماس و تخلف را اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته فیلمی درخصوص استفاده از پنبه در تهیه حلیم در محدوده شرق تهران در فضاهای مجازی منتشر شد که موجب نگرانی بین مردم در ارتباط با این غذای سنتی و اصیل ایرانی شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.