به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، وریزون برای خرید یاهو ۴.۴۸ میلیارد دلار هزینه کرده و از این پس تمامی فعالیت های اینترنتی یاهو در قالب واحد جدیدی به نام Oath پیگیری خواهد شد.
یاهو در دو دهه گذشته یکی از بزرگترین و محبوبترین شرکتهای فناوری جهان بوده و بسیاری از ایرانیان نیز در اولین تجربه های استفاده از اینترنت از خدمات ایمیل و پیام رسان این شرکت استفاده کرده اند.
وریزون پیش از این شرکت AOL را هم خریداری و به خود ملحق کرده بود. تیم آرمسترانگ مدیرعامل سابق AOL هم اکنون Oath را رهبری می کند. وریزون امیدوار است از این طریق بتواند خدمات گسترده تر رسانه ای را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهد.
وریزون قصد ندارد دیگر تنها به عنوان یک شرکت مخابراتی فعالیت کند و خدمات خود را به حوزه هایی همچون ورزش، امور مالی، فناوری و تفریح و سرگرمی نیز توسعه خواهد داد. این شرکت هنوز اعلام نکرده که چگونه میخواهد از برند یاهو استفاده کند. یاهو در سراسر جهان بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارد.
گفته میشود در نتیجه این ادغام بیش از هزار شغل از یاهو حذف می شود. یاهو در دوران اوج شهرت و فعالیت خود در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۲۵ میلیارد دلار ارزش داشت.