صفحه اصلی / حمایت ۲۲۱ میلیارد ریالی از شرکت‌های پارک های علم و فناوری

حمایت ۲۲۱ میلیارد ریالی از شرکت‌های پارک های علم و فناوری

 شد، با اشاره به عملکرد صحا در دولت یازدهم گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در دولت یازدهم توانسته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی در قالب ۳۲۳ قرارداد نمونه سازی، تولید نیمه صنعتی و صنعتی، تحقیق و توسعه در حوزه الکترونیک، فناوری اطلاعات، اتوماسیون و IT به فعالان صنایع الکترونیک اعطا کند به‌طوریکه این آمار در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بیش از ۸۰ درصد مجموع فعالیت صندوق بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی افزود: این آمار رشد بیش از ۱۳۰ درصدی اعطای تسهیلات مالی صحا به شرکت‌های صنایع الکترونیک در دولت یازدهم نسبت به مجموع سال‌های قبل از آن را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌های صحا به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی صندوق بر اساس آخرین مصوبه هیئت دولت در آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی، جزء تضامین معتبر قلمداد می‌شود، افزود: در این زمینه، آمار عملکرد صندوق در حوزه ضمانت‌نامه‌های پیمان حاکی از رشد ۲۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های صحا در دولت یازدهم نسبت به قبل از آن است.
وحدت تصریح کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) بیش از ۷۷۸ میلیارد ریال ضمانت‌نامه پیمان برای شرکت‌های صنایع الکترونیک در دولت یازدهم صادر کرد. عملکرد صحا در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در صدور ضمانت‌نامه ۳ برابر کل فعالیت صندوق در همه سال‌های قبل آن بوده است. همچنین آمار ضمانت‌نامه در سال ۹۵ رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال ۹۴ نشان می‌دهد. به طوریکه در سال گذشته با صدور حدود ۵۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه (صرفا ضمانت‌نامه پیمان) امکان عقد حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال قرارداد برای فعالان صنعت الکترونیک حاصل شده است.
وی با اشاره به حمایت جدی صحا از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سراسر کشور در قالب تفاهم نامه منعقد شده با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: در مجموع دو سال گذشته حمایت از ۹۸ شرکت از پارک‌ها و مراکز رشد به ارزش ۲۲۱ میلیارد ریال در صندوق مصوب شده است.
به گفته مدیرعامل صحا در سال ۹۵ تعداد تسهیلات اعطایی به شرکت‌های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، ۲ برابر و مبلغ تسهیلات اعطایی ۱.۵ برابر نسبت به سال ۹۴ شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی به شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد از کل تسهیلات صحا در سال ۹۵، به نظر تعداد سهم ۳۰ درصدی و از نظر مبلغی دارای سهم ۱۶ درصدی بوده است، گفت: البته در سال ۹۵ سهم ریالی تسهیلات اعطایی به پارک‌ها و مراکز رشد از مجموع تسهیلات اعطایی صحا، بیش از ۲ برابر و سهم تعدادی حدود ۳ برابر نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.