صفحه اصلی / هشدار درباره صفر شدن صادرات تخم مرغ ایران

هشدار درباره صفر شدن صادرات تخم مرغ ایران

 شدید صادرات این محصول در سال ۹۶ هشدار داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، ناصر نبی پور با بیان اینکه تاکنون صادرات تخم مرغ به قطر آغاز نشده است، اظهارداشت:یکی از مرغداران اعلام کرده که قطر از او درخواست واردات تخم مرغ نموده و وزارت جهاد نیز فوری به این مساله رسیدگی کرده است باید منتظر بمانیم و ببینیم این صادرات انجام خواهد شد یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه به دیگر کشورها نیز عملا صادراتی انجام نمی‌شود، گفت: مقدار محدودی صادرات به کشور افغانستان انجام شده که با توجه به حجم زیاد تولید، رقمی محسوب نمی‌شود. 
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه به کشور عراق در حال حاضر هیچ صادراتی انجام نمی شود، افزود: به طور کلی  امسال وضعیت صادرات تخم مرغ با توجه به شرایط پیش آمده مطلوب نخواهد بود.
نبی پور ادامه داد: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود ما عملا صادراتی تا پایان سال نخواهیم داشت چرا که ایران اصلا مزیت قیمتی در بازارهای جهانی برای رقابت با ترکیه در این زمینه ندارد؛ مگر اینکه دولت یا تشکل‌های مربوطه یارانه‌ای به این موضوع اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه میزان صادرات تخم مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون تقریبا صفر بوده است، گفت: وضعیت قیمت هم در حال حاضر خوب نیست و میانگین نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۱۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان و هر عدد تخم مرغ ۲۰۰ تومان است

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.