صفحه اصلی / با دولت نه تنها رقیب نیستیم، بلکه رفیق هستیم

با دولت نه تنها رقیب نیستیم، بلکه رفیق هستیم

گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دولت را رقیب نمی بیند، بلکه دولت رفیق دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با همکاری هم از صاحبان فکر و استعدادهای کشور حمایت کنند. به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایلنا، علی‌محمد نوریان درباره مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم گفت: رسیدن به دانشگاه نسل چهارم برنامه ریزی و زمان زیادی می خواهد، درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله نسل دوم و سوم دانشگاه هاست.
وی به توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همتی که معاون پژوهشی و همکارانش در بخش پارک علم و فناوری و توسعه پژوهش داشتند که البته از گذشته آغاز شده بود، توسعه امیدبخشی در این حوزه ایجاد شده است. بدون شک پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و همه بخش هایی که مربوط به استارت آپ ها و شتاب دهنده ها فعالیت می کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی در حال توسعه هستند و به زودی این دانشگاه در میان دانشگاه های دیگر در این زمینه پیشرو می شود.
نوریان ادامه داد: جوانان بااستعداد و علاقه مند در دانشگاه آزاد اسلامی زیاد هستند، دانشگاه نیز تلاش می کند همه امکانات لازم را برای این سرمایه های فکری کشور مهیا کند تا بتوانند اهداف علمی را به ثمر برسانند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از افرادی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند، گفت: این افراد مستعد هستند و دانشگاه باید از نظر مالی، امکانات، وام های قرض الحسنه و تجهیزات دفتری به آنها کمک کند. برای این موارد، برنامه ریزی هایی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده که به زودی اجرایی می شود.
نوریان با بیان اینکه دولت باید از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد آموزشی خصوصی حمایت کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دولت را رقیب نمی بیند، بلکه دولت رفیق دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با همکاری هم از صاحبان فکر و استعدادهای کشور حمایت کند.
وی درباره جذب افراد علاقه مند برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه شبکه ای برای جذب نخبگان طراحی شده که افراد علاقه مند به راحتی می توانند در آن شبکه عضو شوند. افراد با عضویت در این شبکه از حمایت های مالی و حقوقی برخوردار می شوند. آغاز کار بسیار خوب بوده و تعداد جذب افراد نخبه و با استعداد به سرعت پیش خواهد رفت.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد نخبگان را در همه سطوح از دانشجو تا استادان شناسایی کند و به آنها برای فعالیت های پژوهشی امکانات دهد. همچنین این دانشگاه می خواهد آنها را به سمت برنامه های پژوهشی و اقتصادی هدایت و در کنار آن اشتغال زایی ایجاد کند تا منویات مقام معظم رهبری درباره کارآفرینی نیز محقق شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.