صفحه اصلی / اجتماع نخبگانی و دانشگاهی باید در ابعاد فرهنگی هم الگو باشد

اجتماع نخبگانی و دانشگاهی باید در ابعاد فرهنگی هم الگو باشد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم ضیافت افطاری با موضوع مباحث فرهنگی–معنوی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، اساتید دانشگاه‌های استان و جمعی از مستعد‌ان‌‌برتر در خرّم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم، حمزه امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان با اشاره به نقش مهم روحیۀ دینی در توسعه و رشد علم و فناوری، گفت: در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن و معارف عترت‌ ‌در بین اجتماعات نخبگانی، مراسم ضیافت افطاری با موضوع  مباحث فرهنگی-معنوی در ماه مبارک رمضان با هدف تعمیق انگیزه‌های معنوی برگزار می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه روحیه دینی حاکم بر جامعۀ نخبگانی بومی، کشور را به مسیری هدایت می‌کند که افق و چشم‌انداز جامعه به آن معطوف است.
در ادامه، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حسین فلاحی‌اصل؛ معاون فرهنگی دانشگاه لرستان نیز با اشاره به اینکه نیروی‌انسانی متخصص و متعهد بزرگترین داشتۀ هر کشوری است، گفت: جامعۀ نخبگانی هر استانی، ذخایر انسانی، اجتماعی و علمی هستند که در مباحث دینی و اعتقادی نیز می‌توانند الگو باشند.
وی افزود: باور اعتقادی عمیق در بین جامعۀ نخبگانی می‌تواند زمینه‌ساز تحول بزرگ در مباحث علمی نیز باشد.
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین فلاحی‌اصل با اشاره به لزوم توانمندسازی روحی، علمی و عملیاتی جامعۀ نخبگانی در تمامی ساحت‌ها، برگزاری اینگونه مراسم‌ها را فرصتی مغتنم برای ارتقاء توان و افزایش داشته‌های فرهنگی مستعدان‌برتر دانست.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به مفاخر علمی و دینی کشور به‌عنوان ذخایر ارزشمند جامعه، گفت: این افراد الگوی بسیار مناسبی برای مستعدان‌برتر در مسیر نخبگی هستند که مطالعه زندگی آنان می‌تواند تحول بزرگ و مثبت در زندگی مستعدان‌برتر ایجاد کند.
در ادامه این مراسم، مستعدان‌برتر سؤالات دینی و فرهنگی و همچنین دغدغه‌های خود را در جلسۀ پرسش و پاسخ مطرح کردند.
در پایان این مراسم، نماز جماعت، ضیافت افطاری و صرف شام در محل برگزاری برنامۀ فرهنگی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.