صفحه اصلی / اصفهان در اکوسیستم استارتاپ ها پیشتاز است

اصفهان در اکوسیستم استارتاپ ها پیشتاز است

بنابر این در جشنواره‌ها و استارتاپ ها به جست‌وجوی کارآفرینان می‌پردازیم. فضاهایی که استارت کار آفرینی در آن زده می‌شود.
امیرعلی بینام  به معرفی مرکز اطلاع رسانی بازار کار پرداخت و گفت: مرکز اطلاع رسانی بازار کار فعالیت خود را همگام با نشریه بازار کار از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است. این مرکز اطلاع رسانی در ابتدا هفته نامه بازار کار نام داشت، اما پس از گذشت زمان و به خاطر قابلیت و پتانسیل بالا، به مرکز اطلاع رسانی بازار کار تغییر نام یافت.
وی افزود: مرکز اطلاع رسانی بازار کار شامل هفته نامه، ماهنامه، مرکز آموزش، مرکز مشاوره شغلی، سایت و کتاب فروشی بازار کار است.
مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاع ‌رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تمام اتفاقاتی که در حوزه اشتغال و کار افرینی می افتد را پوشش می‌دهیم، تصریح کرد: از طریق هفته نامه تمامی اخبار شغلی، حوزه کار آفرینی، مصوبات و تمام آنچه که در دولت در حوزه اشتغال و کار آفرینی تصویب میشود، را اطلاع رسانی می‌کنیم.
بینام با اشاره به ارایه آموزش‌های تخصصی برای ورود دانشجویان به بازار کار اظهار کرد: این مرکز مشاوره همچنین مشاوره‌های تخصصی در خصوص مشکلات کار به همه فارغ التحصیلان ارایه می‌دهد و فارغ التحصیلان را به مراکز مختلف جهت یافتن کار معرفی می‌کند و اگر نیاز به آموزش باشد به آنها آموزش‌های لازم را می‌دهد. تا دانشجویان بتوانند راحت‌تر شغل بیابند.
وی در خصوص ماهنامه بازار کار اظهار کرد: ماهنامه بازار کار با نگاه دانش بنیان، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان منتشر می‌شود و بیشتر به حوزه‌های استارتاپ‌ها و آنچه که در حوزه ایجاد کسب و کار به فارغ التحصیلان کمک می‌کند، می‌پردازد.
مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاع ‌رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی افزود: هفته نامه بازارکار نیز اخبار شغلی و هر آنچه در زمینه اشتغال در کشور می‌گذرد را منتشر می‌کند تا کسانی که نیازمند به کار هستند، با تهیه یک هفته نامه از اخبار بازارکار و شغل‌های موجود با خبر شوند و شغل مورد نظر خود را بیابند. این اخبار که در قالب مرکز اطلاع رسانی بسیاری از نشست‌ها و گردهمایی‌ها دنبال می‌شود، می‌تواند برای جامعه فارغ التحصیلان کشور مفید باشد.
بینام با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌های این مرکز اطلاع رسانی حضور موثر در نمایشگاه‌ها و جشنواره ها است، افزود: در این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها رزومه دانشجویان را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم دسته بندی درستی در این زمینه داشته باشیم و از طریق تلگرام و اینستاگرام بازارکار اخبار را به آنها اطلاع رسانی کنیم. 
وی با اشاره به روند رو به رشد ارتباط بازار با کارهای نوین گفت: نمایشگاه‌ها فرصت‌های خوبی است و به تازگی در اصفهان جا باز کرده‌اند.حضور ما نیز در این جشنواره‌ها به این جهت است که بتوانیم ایده‌ها را شناسایی و با آنها مصاحبه کنیم و در نشریه به فرهنگ سازی برای این ایده‌ها بپردازیم.
مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاع ‌رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی تصریح کرد: استخدام دولتی محدود است و چاره ای جز کارآفرینی نداریم. بنابر این در جشنواره‌ها و استارتاپ ها به جست‌وجوی کارآفرینان می‌پردازیم. فضاهایی که استارت کار آفرینی در آن زده می‌شود.
بینام با بیان اینکه در همه استارتاپ‌ها شرکت می‌کنیم و آنها را پوشش می‌دهیم، گفت: استارتاپ  جایی است که ایده‌های نو مطرح می شود و پس از آن تیم تشکیل و ایده‌ها را عملی می‌کنند و آن ایده تبدیل به کسب و کار می‌شود. این کسب و کار با حمایت دستگاه های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی، صندوق کار آفرینی امید، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رو به رو می‌رود.
وی اظهار کرد: ما این اطلاعات را به عنوان یک ایده برتر در نشریه مرکز اطلاع رسانی بازارکار نشر می‌دهیم تا سایر مخاطبان بتوانند از این کسب و کارها ایده بگیرند. ترویج این ایده‌ها می‌تواند به توسعه ایده‌های کارآفرینانه و تبدیل ایده به ثروت و فناوری به کار آفرینی و آنچه تحت عنوان اکوسیستم کار آفرینی نام برده می‌شود،کمک کند. تلاش می‌کنیم این اکوسیستم را با همین نگاه فرهنگی حفظ کنیم.
مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاع ‌رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی بابیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در دهه ۶۰ و ۷۰ در کشور برای اولین بار در جهاد دانشگاهی شکل گرفته‌اند، افزود: جهاد دانشگاهی اولین نهادی است که در کشور شرکت دانش بنیان، کارآفرین و فن آفرین ایجاد کرد که هسته تشکیل دهنده آن را جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی تشکیل داده‌اند. در حال حاضر جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که بیشترین مرکز رشد، پارک فن آوری و مرکز دانش بنیان را دارد و این افتخاری برای جهاددانشگاهی است که جزء نخستین نهادهایی است که در کشور به مراکز دانش بنیان توجه کرده است.
بینام درخصوص اکوسیستم کار آفرینی اصفهان گفت: اصفهان در زمینه اکوسیستم کارآفرینی پیشتاز است. اصفهان در پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و صنایع دستی بسیار پیشرفته است و در این سیستم‌ها پیشگام بوده است. امیدواریم که استان‌های دیگر نیز اصفهان را الگو قرار دهند و بتوانند خودشان را به اصفهان برسانند. این موضوع را می‌توان در حوزه‌های دیگر اشتغال و کار آفرینی در این استان مشاهده کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.