صفحه اصلی / توسعه زیرساخت های مرکز فضایی منطقه آزاد قشم در دستور کار

توسعه زیرساخت های مرکز فضایی منطقه آزاد قشم در دستور کار

 ماهواره، به زیرساخت های مناسب، تجهیز شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محسن بهرامی گفت: روند تکمیل و ایجاد زیرساخت های لازم برای مرکز فضایی قشم به خوبی پیگیری شده و پس از انجام مذاکرات لازم با سازمان منطقه آزاد قشم و امضا سند تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان، اقدامات لازم جهت تامین اراضی مورد نظر برای توسعه فعالیت ها و خدمات مرکز فضایی قشم انجام شده است.
بهرامی با اشاره به اینکه توسعه مرکز فضایی قشم و ارائه خدمات در این مرکز از اهداف سازمان فضایی ایران است، گفت: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده های ماهواره ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت های مناسب مجهز شده که در این رابطه باید از حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قدردانی کرد.
وی افزود: با توسعه زیرساخت های مرکز فضایی منطقه آزاد قشم، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره ای بهبود و توسعه می یابد. این مرکز می تواند هم به عنوان یک مرکز زمینی برای پایش اطلاعات فضایی و هم برخی پدیده های دریایی نظیر کشنده ها و وضعیت آبزیان باشد.
بهرامی تصریح کرد: هم اکنون ایستگاه کنترل و دریافت تصاویر ماهواره های بومی کشور در این مرکز مستقر است و اکنون اولین گام مهم در جهت تحقق این اهداف برداشته شده است و امیدواریم با تلاش همکاران و حمایت های وزارت ارتباطات، روند توسعه این مرکز طی شده و هر چه زودتر به چشم انداز ترسیم شده برای این مرکز دست یابیم.
وی ضمن تاکید بر اهمیت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: فناوری فضایی می تواند هم در زمینه خدمت رسانی به جامعه و هم در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: با توجه به پیشینه جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری صلح آمیز از فضای ماورای جو، اینک به مرحله ای رسیده ایم که توانسته ایم این فناوری را در کشور بومی سازی کنیم و با توسعه و ارائه خدمات به جامعه می توانیم گامی موثر در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برداریم.
این مقام مسوول یادآورشد: جزیره قشم ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه های مختلف دارد و موقعیت مکانی آن در کشور موجب شده است تا یکی از مراکز فضایی کشور در جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود. این جزیره دارای پتانسیل های بسیاری است که می توان با استفاده از همین ظرفیت ها به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه کمک کنیم.
وی افزود: سازمان فضایی ایران بر اساس قابلیت های جغرافیایی این منطقه را جهت ایجاد یکی از مراکز فضایی خود انتخاب کرد و در بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توانستیم آن را افتتاح کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.