صفحه اصلی / کارخانه‌های گچ سنتی تعطیل شد

کارخانه‌های گچ سنتی تعطیل شد

 و عدم تمدید مجوز و تعطیلی معادن گچ خاکی را شاهد بودیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، حمید ظهرابی پیش از ظهر دوشنبه در همایشی به مناسبت هفته محیط زیست و تجلیل از فعالان محیط‌زیست استان اصفهان اظهارداشت: محیط زیست استان اصفهان با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان توانست تعداد روزهای آلوده در سال را به کمتر از ۱۰۰ روز برساند و تعداد روزهای پاک و سالم اصفهان از ۱۰۸ به ۲۹۴ مورد افزایش یافت.
حذف ۱۷۷۲ تن آلودگی در هر شبانه‌روز با حذف سوخت مازوت
وی افزود: از مهم‌ترین این اقدامات حذف سوخت مازوت از نیروگاه‌های اصفهان بود که موجب حذف یک هزار و ۷۷۲ تن آلودگی در هر شبانه‌روز برای اصفهان شده است.
مدیرکل حفاظت زیست استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های کاهش میزان گردوغبار در استان اصفهان، ابراز داشت: شناسایی کانون‌های بحران فرسایش بادی، شناسایی کانون‌های انسان ساخت مولد گردوغبار در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و تدوین و تصویب برنامه جامع مقابله با گردوغباراز جمله برنامه‌های محیط زیست در این راستا است.
وی ادامه داد: همچنین اجرای برنامه جامع مقابله با گردوغبار در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و تدوین برنامه جامع مقابله با گردوغبار برای شهرستان‌های خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.
ظهرابی تاکید کرد: در راستای اجرای برنامه‌های کاهش و مقابله با گردوغبار کارخانه‌های تولید گچ سنتی تعطیل و در ارتباط با معادن گچ خاکی نیز معادن تعطیل و عدم تمدید مجوز را با تصویب شورای عالی شاهد بودیم.
جلوگیری از تبدیل گاوخونی به کانون بحران فرسایش بادی
وی اضافه کرد: انتقال پساب تصفیه‌خانه شمال اصفهان به کانون‌های فرسایش بادی، اجرای پروژه نهال‌کاری، مراقبت و آبیاری در سطح پنج هزار هکتار، تامین و رساندن بخشی از حق‌آبه تالاب بین‌المللی گاوخونی و جلوگیری از تبدیل آن به کانون بحران فرسایش بادی و سامان‌دهی فعالیت کارخانه‌های تولید آجر از دیگر فعالیت‌های محیط زیستی در این ارتباط است.
مدیرکل حفاظت زیست استان اصفهان به برنامه جامع مدیریت زیست‌بومی حوضه آبریز تالاب گاوخونی با مشارکت همه بهره‌برداران اصفهان و چهارمحال بختیاری پرداخت و گفت: در این ارتباط همچنین سه هزار و ۷۶۰ نفر ساعت کارگاه برنامه‌ریزی وفعالیت‌های کارشناسی و ۱۱ کارگاه مدیریت زیست بومی تشکیل و زمینه‌های ملی در ارتباط با احیای گاوخونی مانند تامین آب به بخش کشاورزی واگذار شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.