صفحه اصلی / ضرورت مشورت با بخش خصوصی در انتخاب کابینه دوازدهم

ضرورت مشورت با بخش خصوصی در انتخاب کابینه دوازدهم

 
و در انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم نیز توجه به نظرهای بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق تهران روز سه‌شنبه در جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران، انتظار بخش خصوصی درباره انتخاب وزیران را رایزنی با این بخش عنوان کرد.
مسعود خوانساری افزود: تقسیم‌کار با بخش خصوصی باید به وظایف لاینفک وزیران تبدیل شود.
خوانساری در ادامه به پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۲۴ میلیون رأی اشاره و ضمن تبریک این پیروز ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهوری با این میزان رأی در دوره دوم بهتر عمل کند.
رئیس اتاق تهران خواستار تلاش ویژه رئیس‌جمهور در دور دوم برای تحقق وعده‌ها بخصوص وعده تقویت حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور شد تا بدین ترتیب شاهد پویایی بیشتر اقتصاد کشور باشیم.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به‌خصوص در زمینه صادراتی شد.
رئیس اتاق تهران از آمادگی اتاق‌های بازرگانی برای کمک به ساماندهی طرح‌های نیمه‌تمام کشور در صورت تمایل دولت برای تکمیل آنها شد.
خوانساری به تصویب یک‌فوریت لایحه تفکیک وزارت خانه‌ها در مجلس اشاره کرد و بر انجام کار کارشناسی دقیق‌تر و بیشتر دراین‌باره تأکید و از آمادگی اتاق بازرگانی برای ارائه مشاوره خبر داد.
این فعال بخش خصوصی خواستار شتاب نکردن دولت درباره تفکیک شد و گفت: همچنان که ادغام بدون کارشناسی انجام شد نباید اجازه داد این رویه در تفکیک پیگیری شود.
خوانساری با بیان اینکه ادغام غیر کارشناسی یک سال طول کشید و شاید میلیاردها ریال هزینه به دنبال داشت، تأکید کرد: تفکیک بدون مطالعه نیز سرنوشت نامعلومی رقم خواهد زد.
این فعال اقتصادی افزود: تفکیک در وهله نخست باید مأموریت‌ها را مشخص کند زیرا به نظر می‌آید برخی مأموریت‌های فعلی مختص بخش خصوصی است و باید به این بخش واگذار شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.