صفحه اصلی / مَسکن، موتور محرکه اقتصاد کشور است

مَسکن، موتور محرکه اقتصاد کشور است

 را تسهیل کند باعث رونق بخش مسکن شود چراکه رونق بخشیدن بخش مسکن به معنای موتور حرکت دهنده اقتصاد کشور است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص وضعیت مسکن در کشور، اظهار کرد: اینکه برخی گفته‌اند قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است صحت ندارد و بنده در خصوص این افزایش قیمت گزارشی دریافت نکرده‌ام. قدرت خرید مردم برای خرید مسکن پایین است چون وام‌دهی بانک‌ها به گونه‌ای نیست که بتواند بازار مسکن را تکان دهد، بنابراین بازار مسکن مانند گذشته راکد است.
وی افزود: دولت باید تسهیلات خاصی برای مردم قائل شود تا مردم راحت‌تر بتوانند صاحب‌خانه شوند، بنابراین اگر دولت می‌خواهد قیمت بالای مسکن شکسته شود باید تسهیلات به مردم ارائه دهد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون تنها وامی که برای مسکن به مردم داده می‌شود وام بانک مسکن است که آن هم شرایط سختی دارد به‌طوری که مردم برای دریافت این وام و ثبت نام اولیه باید ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان سپرده در این بانک بگذارند تا بعداً وام مسکن شامل حال آن‌ها بشود.
حاجی دلیگانی در همین خصوص افزود: با این شرایط طبیعی است فردی که نیازمند است همان پول اولیه را هم ندارد تا در بانک به عنوان سپرده بگذارد، بنابراین کسانی که نیازمند هستند نمی‌توانند از بانک مسکن وام دریافت کنند، پس باید فکری به حال این مشکل شود.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال یا کسی باید خودش پول داشته و قدرت خرید داشته باشد تا صاحب مسکن شود یا از طریق وام برای مسکن اقدام کند. پس اگر شرایط وام مسکن را آسان کنند مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.
وی بابیان اینکه مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است، گفت: دولت می‌تواند با اعمال سیاست‌ها و تدابیری که ساخت و ساز در کشور را تسهیل کند باعث رونق این بخش شود چراکه رونق بخشیدن بخش مسکن به معنای موتور حرکت دهنده اقتصاد کشور است.
حاجی دلیگانی افزود: اجاره نشینی هم برای مردم سخت شده است چراکه قیمت اجاره‌ها بالا است و مردم به راحتی نمی‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.