صفحه اصلی / ۲۴۴ طرح سالم‌سازی دریا در استان‌های شمالی اجرا می‌شود

۲۴۴ طرح سالم‌سازی دریا در استان‌های شمالی اجرا می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی ساماندهی سواحل دریا اظهارکرد: طرح دریا در سه استان گلستان، گیلان و مازندران از ۳۱ خردادماه آغاز و تا ۳ مهرماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اجرای ۲۴۴ طرح در ۱۱۰ نقطه از سواحل دریا در شمال کشور، تصریح کرد: در این طرح‌ها بیش از پنج هزار نیرو بکارگیری می‌شوند؛ همچنین فرماندهان انتظامی استان‌ها با همکاری پلیس‌های تخصصی به ویژه فرماندهی مرزبانی و دریابانی این طرح را اجرا می کنند.
سردار مومنی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۵ نفر از هموطنان ما در دریای شمال غرق شدند، افزود: این رقم در سال گذشته، علی رغم افزایش ۱۶ درصدی سفرهای تابستانی در مقایسه با سال ۹۴ با کاهش ۱۰ درصدی غریق همراه بوده است.
جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: تمامی غرق شدگان در سال گذشته در خارج از محدوده طرح دریا و مناطق ممنوعه شنا غرق شده اند که ۷۲ درصد از این غرق شدگان را افراد غیر بومی تشکیل داده اند.
وی به مسافران و کسانی که قصد استفاده از این مواهب الهی را دارند، توصیه کرد: حتما از نقاط اجرای طرح که از امنیت، امکانات و خدمات لازم برخوردار است و همچنین حریم اجتماعی خانواده‌ها رعایت می‌شود، استفاده کنند.
سردار مومنی با اشاره به رویکرد ایجابی نیروی انتظامی در طرح دریا با تاکید بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی، افزود: اقدامات سلبی، آخرین مرحله از اقدامات پلیس است که هرگاه به حریم اجتماع لطمه وارد شود با آن برخورد می شود؛ اقدامات سلبی پلیس در طرح دریا اندک است.
وی با اشاره به اینکه مردم و مسافران، نقش اصلی را در طرح دریا دارند، افزود: اگر هماهنگی بین مردم و همه دستگاه ها وجود داشته باشد، امنیت اجتماعی و اخلاقی و نیز حریم خانواده ها در طرح های دریا رعایت خواهد شد.
سردار مومنی، حفظ سلامتی و جان مسافران را مهم‌ترین اصل بیان و تاکید کرد: همه مسافران و شهروندان، در قبال جان خود و دیگران مسئول هستند.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی سفرهای تابستانی به استان‌های شمالی کشور در سال جاری، گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردمی در بخش انتظامی، ظرفیت نیروی انسانی در اجرای طرح های تابستانه در استان های مزبور، ۱۲ درصد افزایش پیدا می کند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات موثر ناجا در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کشور از افزایش ۲۰ درصدی این اقدامات در سال جاری خبر داد .
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حوادث تروریستی تهران، گفت: در مجموع، عملیات نیروی انتظامی در برابر تروریست ها با درایت و هوشمندی همراه بوده و پلیس در این راستا موفق عمل کرده است.
سردار مومنی در پایان گفت: نیروی انتظامی در تمامی نقاط از داخل شهرها تا مناطق مرزی، اشرافیت و آمادگی کامل را دارد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.