صفحه اصلی / هزینه درمان دانش‌آموزان درودزن را فقط در بیمارستان دولتی می‌پردازیم

هزینه درمان دانش‌آموزان درودزن را فقط در بیمارستان دولتی می‌پردازیم

که دولت هزینه درمان آن‌ها را در بخش‌دولتی و در بخش خصوصی یا حتی در صورت لزوم اعزام به خارج از کشور بپردازد، اما در حال حاضر وزارت بهداشت می‌گوید تنها اگر درمان این دانش‌آموزان در بیمارستان دولتی انجام شود، دولت هزینه‌های لازم را پرداخت می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، علی شهرامی؛ معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت درمانی دانش‌آموزان حادثه درودزن اظهار کرد: جلسات مستمری با سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش در مورد مشکلات دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد داشتیم و همان اقداماتی که در این جلسات پیش‌بینی شد را نیز برای دانش‌آموزان حادثه دوردزن در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه برمبنای پیگیری‌هایی که کردیم، برای برخی از این دانش‌آموزان درمان مشخص و واضحی وجود ندارد، گفت: در جلسه‌ای با حضور نماینده مرودشت و رییس دانشگاه شیراز تصمیم‌ گرفته شد؛ با توجه به مجرب بودن اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درمان آن‌ها در شیراز پیگیری شود و دیگر آنها برای درمان به تهران نیایند.

معاون اجرایی معاونت درمان با اشاره به اینکه قرار است؛ تمام خدمات درمانی برای آن‌ها خارج از نوبت انجام شود، گفت: ریاست دانشگاه شیراز هم تضمین کرد که تمام مراحل درمان این افراد به خوبی پیش برود.

شهرامی در پاسخ به این سوال که سرپرست تیم پزشکی دانش‌آموزان حادثه درودزن بازنشسته شده ولی آنها همچنان تمایل دارند با این پزشک کار درمان خود را ادامه دهند، آیا دولت هزینه درمانشان بیمارستان خصوصی را تقبل می‌کند یا خیر گفت: ما تمام خدمات لازم برای انجام درمان این دانش‌آموزان را در بیمارستان دولتی پوشش می‌دهیم. این بچه‌ها هیچ تفاوتی با بچه‌های شین‌آباد از نظر درمانی برای ما ندارند.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت با بیش از ۱۶ هزار حادثه سوختگی در سال مواجه است، تصریح کرد: وزارت بهداشت برای تمام بیماران سوختگی بهترین خدمات را در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌دهد و اینکه بگوییم اعتماد فرد به یک پزشک خاص باعث اختلال در روند درمان می‌شود، اشتباه است و در هیچ جای دنیا دولت هزینه درمان در مراکز خصوصی را برای بیماران تقبل نمی‌کند. ما دولت هستیم و بالاترین خدمات را در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌دهیم.

معاون اجرایی معاونت درمان با تاکید براینکه تمام پزشکان در هیات‌ علمی دانشگاه‌ها در سطح بالای علمی قرار دارند، گفت: همانطور که برای دانش‌آموزان شین‌آباد ۱۷۰ جلسه روان‌درمانی در نظرگرفته شده برای بچه‌های حادثه‌دیده روستای دوردزن نیز در نظر گرفته‌ایم. آن‌ها باید دوباره به روند درمان بازگردند. با دکتر کشاورز رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) در شیراز صحبت می‌کنیم تا طی جلساتی با این بچه‌ها و خانواده‌های آن‌ها اعتمادسازی مجدد در مورد درمان آنها صورت بگیرد.

شهرامی تصریح کرد: دانش‌آموزان حادثه درودزن سالیان سال برای درمان به یک پزشک مراجعه می‌کردند و به او اعتماد دارند، در حال حاضر با توجه به بازنشستگی ایشان باید برای مراجعه آنها به یک پزشک دیگر برای درمان اعتماد سازی کنیم و این با برگزاری جلسات مستمر بین پزشک و بیمار صورت می‌گیرد.

او با اشاره به دیگر اقداماتی که قرار است؛ برای دانش‌آموزان روستای دوردزن انجام شود، گفت: با توجه به اینکه این دانش‌آموزان به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند یک دستگاه لیزر پوستی برای درمان آنها خریداری شده تا درمان آنها توسط این دستگاه انجام شود و ما از دانشگاه می‌خواهیم تا با بچه‌ها صحبت کنند و با فرآیندهایی اطمینان و اعتماد آن‌ها را جلب کنند تا با نگرانی درمان‌شان را ادامه ندهند.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با دکتر کشاورز صحبت می‌کنیم تا در جلسه‌ای با این بچه‌ها و خانواده‌هایشان برنامه‌های مشخص برای ادامه درمانشان برای‌شان توضیح دهند.

دانش‌آموزان درودزن باید توسط پزشک معالج‌شان در بخش خصوصی درمان شوند

ادامه درمان فقط در بخش دولتی را منتفی می‌دانیم

همچنین محمدمهدی برومندی؛ نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حدود یازده سال از حادثه دلخراش و اسفناک درودزن و گرفتار شدن ۸ کودک دختر و پسر در آتش می‌گذرد، اظهار کرد: متاسفانه بعد از این حادثه مشکلات بسیاری برای این بچه‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد شد، اما در چند سال اخیر پیگیری‌های زیادی در خصوص درمان آن‌ها و هم درباره شغل آن‌ها داشتیم که خوشبختانه در این دولت تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

او با بیان اینکه بخش اعظم درمان این بچه‌ها جراحی پلاستیک و انجام عمل‌های زیبایی است، گفت: در همین زمینه جلسات متعددی را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار کردیم و بعد از جلسات مقرر شد؛ درمان آن‌ها با جدیت پیگیری شود. در همین جلسات نیز وزارت بهداشت متعهد شد، تمامی هزینه‌های درمان این دانش‌آموزان توسط دولت پرداخت شود.

نماینده مردم مرودشت در پاسخ به این سوال که آیا دولت هزینه درمان این دانش‌آموزان حادثه‌دیده را باید فقط در بخش دولتی بپردازد یا شامل درمان در بخش خصوصی هم می‌شود، ادامه داد:  اگر بیمارستان‌های دولتی ما توانایی انجام درمان این افراد را ندارند، باید حتما این درمان در بخش‌های دیگر صورت بگیرد و اگر پزشک معالج آنها در بیمارستان‌های دولتی مشغول به کار نباشد و در بیمارستان‌ خصوصی شاغل باشد و دانش‌آموزان حادثه‌دیده بخواهند، از خدمات پزشک در بیمارستان خصوصی استفاده کند، وزارت بهداشت موظف به پرداخت هزینه‌های آن است.

برومندی افزود: دولت باید شرایط درمان آن‌ها را در بخش خصوصی مهیا کند و ما نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا دولت هزینه‌های درمان این کودکان را بپردازد.

او تاکید کرد: در جلساتی که با وزارت بهداشت برگزار می‌کردیم؛ مقرر شده بود، در صورت نیاز حتی اگر باید این کودکان برای ادامه درمان‌شان به خارج از کشور اعزام شوند، دولت وظیفه دارد، هزینه درمان آن‌ها را بپردازد و مسئولان وزارت بهداشت نیز این موضوع را پذیرفته بودند.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: من ادامه درمان تنها در بخش دولتی را منتفی می‌دانم و معتقدم اگر لازم باشد که درمان آن‌ها در بخش خصوصی نیز پیگیری شود و مشابه آن در بخش دولتی نباشد؛ دولت وظیفه دارد؛ هزینه‌های آن را بپردازد.

برومندی ضمن بیان اینکه در جلسات دیگری با وزارت بهداشت نیز دوباره این موضوع را پیگیری خواهد کرد، درباره وضعیت شغلی این کودکان نیز در آینده گفت: مقرر شده است؛ این افراد در زمان ورود به عرصه کار ردیف استخدامی داشته و می‌توانند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.