صفحه اصلی / اتمام ریل‌گذاری بخش دیگری از راه‌آهن مراغه- ارومیه

اتمام ریل‌گذاری بخش دیگری از راه‌آهن مراغه- ارومیه

 و یکی از پنج پروژه شبکه ریلی برای اتصال به پایتخت آماده بهره‌برداری می‌شود. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جبارعلی ذاکری ضمن اعلام این خبر گفت:‌ پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور ۸۸ درصد و پیشرفت فیزیکی کل محور ۷۶ درصد است.  
وی حدفاصل مهاباد- نقده به طول ۲۳ کیلومتر را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود:‌ عملیات اجرایی راه‌آهن مهاباد- نقده نیز تا ایستگاه نقده تکمیل و آماده بهره‌‌برداری است.
ذاکری در ادامه خاطر نشان کرد: با اتمام عملیات اجرایی تا نقده این بخش از پروژه آماده بهره‌برداری است و عملیات ریلگذاری ۱۸ کیلومتر دیگر از ادامه مسیر نیز انجام شده است.  
معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها،  این خط آهن را از نظر حمل و‌نقل کالا و جابجایی مسافر با توجه به نزدیکی آن به مناطق مرزی شمال‌غرب و سردسیر بودن منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این خط‌آهن از نظر سهولت و ایمنی تردد و حمل‌و‌نقل و اتصال مناطق شمالی و مرکز استان به شبکه اصلی راه‌آهن کشور بسیار حایز اهمیت است.
وی تاکید کرد:‌ این خط‌آهن موجب افزایش ظرفیت جا‌به‌جایی مسافر تا یک میلیون نفر و افزایش ظرفیت حمل و  نقل بار تا ۱/۵ میلیون تن می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.