صفحه اصلی / شناسایی سه هزار و ۱۸۷ جاذبه و گردشگاه طبیعی در کشور

شناسایی سه هزار و ۱۸۷ جاذبه و گردشگاه طبیعی در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،کمیته هماهنگی طبیعت گردی در هر استانی تشکیل شده است که یکی از جدی ترین وظایف آنها هماهنگی بین دستگاههایی از جمله میراث فرهنگی، محیط زیست و سازمان مراتع و جنگل هاست چون بسیاری از عرصه های ما در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است و برای اینکه بتوانیم ورود پایدار در این مناطق داشته باشیم باید هماهنگی خوبی بین این دستگاهها برقرار باشد. متناظر با آن، دفاتر هماهنگی در استانها را نیز داریم که با دبیری اداره کل طبیعت گردی در تهران فعالیت می کنند.
وی گفت: یکی دیگر از وظایف کمیته طبیعت گردی، تعیین مناطق مستعد طبیعت گردی است این نوید را می دهیم که براساس مستندات به روز رسانی شده طبیعت گردی، سه هزار و ۱۸۷ جاذبه و گردشگاه طبیعت گردی در کل کشور شناسایی کرده ایم که پیش از این دو هزار منطقه در دسته بندی های متفاوت مانند جنگل جلگه کویر و سواحل و رودخانه ها احصا شده بود اما اکنون این تعداد بیشتر شده و قطعا به تعداد آن افزوده خواهد شد چون اکنون بسیاری از جاذبه ها ناشناخته است و البته بنا نداریم که بدون هیچ برنامه ای گردشگران به مناطق طبیعی ورود پیدا کنند.
فیاضی بیان کرد: در حوزه گردشگری داخلی شاهد حجم بالایی از گردشگرانی هستیم که در ایام خاصی به برخی از مناطق وارد می شوند ما باید تلاش کنیم که حداقل در مناطق روستایی با توجه به هماهنگی با دستگاههایی مانند بنیاد مسکلن، دهیاری ها و تفاهمنامه هایی که با آنها داریم برخی از زیرساختها را فراهم کنیم مانند پارکینگ یا سرویس های بهداشتی و غیره. بنابراین برای تامین این زیرساختها اعتباری نیز لازم است ما به دنبال این هستیم بتوانیم یک ظرفیت سازی ذهنی  ایجاد کنیم تا به توانمندسازی منجر شود و ظرفیتی را فراهم کند که این داشته ها به اشتغال و تولید در این مناطق بیانجامد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.