صفحه اصلی / بهره برداری از ۱۱ پروژه سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی

بهره برداری از ۱۱ پروژه سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، اله مراد عفیفی پور، در حاشیه بازدید از چند پروژه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از برنامه ریزی های صورت گرفته در بزرگترین بندر تجاری ایران در راستای برداشتن گام های عملی در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی، رونق بخشی به فعالیت های بندری و ایجاد اشتغال مولد خبر داد.
عفیفی پور افزود: تکمیل و بهره برداری از ۱۱پروژه عمرانی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال ۹۶ هدفگذاری شده که بر اساس برنامه زمانبندی، ۶ پروژه در نیمه نخست و ۵ پروژه دیگر در نیمه دوم سال جاری آماده بهره برداری می شود.
وی گفت: با پیگیری های مستمر صورت گرفته، تعدادی از این پروژه ها حتی زودتر از برنامه زمانبندی قراردادی به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: این پروژه ها با هدف افزایش ظرفیت پسکرانه برای نگهداری و لجستیک کانتینر، افزایش ظرفیت پایانه نگهداری فرآورده های نفتی، تأمین انرژی پایدار و ارایه خدمات عمومی در دست اجراست.
عفیفی پور دو پروژه ساخت آب شیرین کن با مجموع ظرفیت تولید ۲۵هزار متر مکعب آب شرب، چهار پروژه احداث پایانه نگهداری فرآورده های نفتی، دو پروژه پایانه لجستیک کالا و کانتینر، یک پایانه استاندارد نگهداری کالای خطرناک، یک پایانه ورود و خروج کامیون و همچنین تعمیرگاه و موتورپول تجهیزات را از جمله این طرح ها برشمرد.
وی ارزش مجموع این ۱۱ پروژه را بالغ بر ۶هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بهره برداری از این پروژه ها به موازات توسعه زیرساخت های بندر شهید رجایی پیامدهای مثبتی اجتماعی به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری و به ثمر نشستن این پروژه ها برای حدود ۸۰۰ نفر اشتغالزایی صورت می گیرد تا گامی مهم در زمینه تحقق شعار امسال یعنی"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" برداشته شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.