صفحه اصلی / برنامه‌ریزی نیو برای عرضه خودرو خودران تا سال ۲۰۲۰

برنامه‌ریزی نیو برای عرضه خودرو خودران تا سال ۲۰۲۰

سطوح مختلف فناوری رانندگی خودران چیست
چندین استارتاپ خودروهای الکتریکی خودران طی سال‌های اخیر ایجاد شده‌اند و تنها هدف آن‌ها، بهره‌گیری از تغییر و انقلاب بزرگی است که صنعت خودروسازی در حال طی کردن آن است. نیو (Nio) یکی از این استارتاپ‌ها است که قصد دارد محصولات کاملا متنوعی نسبت به خودروهای فعلی بازار عرضه کند. اولین محصول تولید انبوه این شرکت با نام ES8 تا پایان سال ۲۰۱۷ به تولید خواهد رسید. البته این شرکت پیش از این نیز سوپراسپرت EP9 را به بازار عرضه کرده بود.
شاسی‌بلند ES8 در فروردین‌ماه سال جاری در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو سایز بزرگ از سه ردیف صندلی و باتری‌های قابل تعویض بهره می‌برد. این در حالی است تسلا پیش‌تر در سال ۲۰۱۵، طرح تعویض باتری الکتریکی خودروهای خود را که در سال ۲۰۱۳ آغاز کرده بود، لغو کرد.
خودرو الکتریکی نیو NIO
پادماسری واریِر، مدیر اجرایی بخش ایالات متحده‌ی نیو، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که ES8 از سیستم رانندگی خودران سطح ۲ بهره می‌برد که پیشرفته‌ترین نمونه‌ی موجود در بازار است. به گفته‌ی وی سیستم رانندگی خودران نیو از داده‌های کسب‌شده‌ی خودروها برای تکمیل قابلیت‌های خود بهره می‌برد. نیو برای بهبود سیستم خودران خود از بهترین کارشناسان جهانی، اعم از جیمی کارلسون مهندس سابق بخش فناوری خودران تسلا و اپل در تیم خود استفاده کرده است.
نیو سال گذشته اعلام کرد که با شرکت‌های انویدیا و موبایل‌آی همکاری گسترده‌ای برای ارتقاء توانایی‌های سیستم خودران خود آغاز کرده است. موبایل‌آی که چندی پیش تحت تملک اینتل قرار گرفته است، از پیشرفته‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه‌ی توسعه‌ی سنسور‌های لازم خودروهای خودران و انویدیا جزو پیشروان هوش مصنوعی است.
نیو در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ خودروی شاسی‌بلند الکتریکی خودرانی را در بازار ایالات متحده عرضه کند. این خودرو از قابلیت سطح ۴ فناوری خودران بهره می‌برد. البته باید در نظر داشته باشید سطح ۴ مد نظر نیو برابر با سطح ۳ استاندارد‌های جهانی است و همچنان نیاز به توجه راننده در شرایط خاص دارد. خودروسازان هنوز برنامه‌ای برای ارائه خودروهای تمام خودران سطح ۴ استاندارد‌های جهانی ارائه نکرده‌اند. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.