صفحه اصلی / روزه داری با رژیم غذایی فرق دارد

روزه داری با رژیم غذایی فرق دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دکتر فیروزه حسینی اصفهانی در برنامه نبض شبکه خبر، به موضوع روزه داری و تفاوت آن با رژیم غذایی اشاره کرد و افزود: در روزه داری سلامت معنوی بسیار مهم است و برای رسیدن به این بعد از سلامتی باید مسائل تغذیه ای هم رعایت شود که در سلامت روزه داران تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: روزه داران همانند روزهای عادی سال باید از همه گروه های غذایی به شکل مناسب و کافی و در جای خود استفاده کنند تا از فواید جسمی روزه داری بهره کافی ببرند.
حسینی اصفهانی گفت: ۵ گروه غذایی اصلی باید در وعده های افطار و سحر مانند روزهای عادی سال مورد توجه قرار گیرد که عبارتند از: نان و غلات، سبزیجات، شیر، حبوبات و چربی ها که متناسب با گروه های سنی متفاوت است.
این متخصص تغذیه با اشاره به نوشیدنی های وعده افطار افزود: در وعده افطار از نوشیدنی های مناسبی همچون شیر و چای ولرم استفاده کنند و در این وعده از خرما، گردو و نان و پنیر بهره ببرند و در مقابل این روش صحیح نباید از آب سرد استفاده کنند که منجر به ناراحتی معده و دستگاه گوارشی می شود.
وی ادامه داد: بسیاری بر این باورند که بدن به آب نیاز دارد و متاسفانه بر همین اساس در وعده افطار و سحر بسیار آب می نوشند که باید به آنها بگویم ۸ لیوان آب مورد نیاز بدن را باید بین وعده افطار تا سحر بنوشند و این نوشیدن آب باید به صورت تدریجی باشد نه یکباره.
این متخصص تغذیه در مورد رفتار های صحیح در وعده سحری افزود: به روزه داران توصیه می کنیم در وعده سحر از غذاهای کم چرب، کم نمک و غذای با گوشت کمتر استفاده کنند، زیرا این غذاها باعث ایجاد تشنگی در طول روز می شوند.
وی ادامه داد: استفاده از سالاد با کاهو و میوه ها بین وعده افطار و سحر هم به روزه داران توصیه می شود زیرا اینها آب را در خود نگه می دارند و می توانند تشنگی افراد روزه دار را در طول روز کاهش دهند.
این متخصص تغذیه گفت: مصرف غذاهای چرب و سنگین مانند آش و حلیم که چربی زیادی دارند باعث افزایش وزن می شوند و بهتر است در وعده شام از این غذاها استفاده شود تا بدن تا رسیدن وعده سحر وقت کافی برای هضم آنرا داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.