صفحه اصلی / کاهش قیمت گوشت گوسفندی کلید خورد

کاهش قیمت گوشت گوسفندی کلید خورد

 زنده گوسفندی داخلی به بازار به نظر می رسد قیمت گوشت قرمز گوسفندی در بازار روند کاهشی پیدا کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «منصور پوریان» با بیان اینکه گوشت قرمز مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، افزود: اکنون برای تنظیم بازار گوشت قرمز علاوه بر عرضه گوشت گوسفندی داخلی روزانه ۱۳ هزار لاشه گوشت گرم گوسفندی از کشورهای استرالیا، گرجستان و ارمنستان به بازار داخلی تزریق می شود.
وی تصریح کرد: تمامی گوشت گرم گوسفندی وارداتی از استرالیا به بازار تهران و مابقی گوشت گرم گوسفندی ارمنستان و گرجستان به استان های آذربایجان غربی (ارومیه) ، البرز، قم، خوزستان و خراسان رضوی تزریق می شود.
به گفته پوریان ، روزانه ۲۰ هزار لاشه گوسفندی در گرجستان و ارمنستان ذبح که بخشی وارد بازار داخلی و مابقی به بازارهای خارجی صادر می شود.
رئیس شورای تامین دام کشور گفت: اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی وارداتی ۲۹۰ هزار ریال در اختیار شبکه توزیع قرار می گیرد که به مصرف شرکت های بسته بندی و فروشگاه های زنجیره ای می رسد.
پوریان افزود: هر کیلو لاشه گوسفند داخلی با قیمت ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار ریال عرضه می شود که در اختیار قصابی ها است. عرضه گوشت گوسفندی گرم با قیمتی بیش از نرخ مصوب از سوی این واحدها منصفانه نیست و متخلفان باید مورد پیگرد دستگاه های نظارتی قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی نیز در داخل کشور۱۴۰ هزارریال است در حالی که قیمت منطقی آن ۱۳۵ هزارریال باید باشد.
به گفته پوریان، در روزهای گذشته با افزایش عرضه دام زنده به بازار نرخ هرکیلوگرم دام زنده ۲۰ هزار ریال کاهش قیمت داشته است.
رئیس شورای تامین دام کشور براین باور است که عرضه گوشت گرم گوسفندی وارداتی به میزان ۱۳ هزارلاشه در روز و همچنین افزایش عرضه دام زنده داخلی می تواند منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار شود.
وی عرضه گران گوشت گرم گوسفندی در واحدهای قصابی را ناشی از نبود نظارت دستگاه های مربوطه برشمرد و افزود: انتظار می رود دستگاه های نظارتی با متخلفان و گران فروشان برخورد قانونی کنند.
** محموله گوسفندی امشب وارد قطر می شود
پوریان از صادرات دام زنده و گوشت گوسفندی به قطر خبر داد و گفت: امشب یک محموله ۱۷۰۰ لاشه ای گوشت گوسفندی از ایران وارد قطر می شود. در دو روز گذشته نیز یک محموله ۱۲۵۰ راسی دام زنده گوسفندی و یک محموله ۲۷۰۰ لاشه ای گوشت گوسفندی از ایران وارد عمان و قطر شده است.
 براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران سال گذشته ۱۲ میلیون و ۸۳۴ هزار دلار دام زنده گوسفندی به قطر صادر شده بود.
بررسی های خرده فروشی های سطح شهر نشان می دهد گوشت قرمز گوسفندی و گوساله با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزارریال به فروش می رسد.
البته دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای تنظیم بازار اقدام به توزیع برنج، شکر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.