چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / توسعه واحدهای صنعتی روی در شهرک تخصصی روی ممنوع است

توسعه واحدهای صنعتی روی در شهرک تخصصی روی ممنوع است

به گزارش  کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، ناصر فغفوری ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، واحدهای کوچک و متوسط را مشمول حمایت های تسهیلاتی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: در استان واحدهای تولیدی حداکثر ۱۰۰ نفر کارکن با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت حمایت تسهیلاتی مطابق با این دستورالعمل خواهند بود.
وی با بیان اینکه ممنوعیت توسعه واحدهای روی همچون تولید شمش روی در سال های گذشته اتخاذ شده است، ادامه داد: محدودیت هایی در این شهرک صنعتی برای ایجاد واحدهای جدید تولیدی روی ایجاد شده و مشکل یک واحد تعطیل شده که توسط یک سرمایه‌گذار خریداری شده باید مدیریت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان استقرار واحدهای صنعتی جدید در شهرک تخصصی روی اشاره کرد و گفت: توسعه واحدهای صنعتی روی در شهرک تخصصی روی ممنوع است.
فغفوری از ابلاغ دستورالعمل جدید کارگروه کشوری تسهیل و رفع موانعتولید به استان ها خبر داد و افزود: در این دستورالعمل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سال جاری جهت ارائه به واحدهای تولید و صنعتی بخش های مختلف پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در بخش معدن برای سال جاری لحاظ شده اند، ادامه داد: از تسهیلاتی که برای سال جاری جهت حمایت از واحدهای تولیدی در نظر کرفته شده بخش معدن نیز لحاظ شده اما بخش کشاورزی و گردشگری در آن قید نشده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اولویت حمایت تسهیلاتی برای واحدهایی خواهد بود که تا پایان سال به بهره برداری برسند، افزود: حمایت ها از واحدهایی خواهد بود که نیاز به حمایت مالی داشته و توانایی مدیریتی و فنی و تولیدی برای ساخت و توسعه واحدهایی تولیدی را دارا باشند.
فغفوری به اهداف ذکر شده در دستورالعمل ابلاغی اشاره کرد و گفت: اهداف مختلفی برای این حمایت های تسهیلاتی عنوان شده که می توان به حفظ و توسعه اشتغال، تکمیل طرح های نیمه تمام و کمک به تحرک اقتصادی از طریق استفاده از منابع بانکی اشاره کرد.
وی استفاده از تسهیلات را نیازمند ثبت کامل در سامانه بهین یاب عنوان کرد و افزود: برای پایش این بخش یک کمیته نظارتی پیش‌بینی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.