صفحه اصلی / شهروندان و گردشگران از امکانات پلاژ های ساحلی کیش استقبال می کنند

شهروندان و گردشگران از امکانات پلاژ های ساحلی کیش استقبال می کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، پتانسیل های طبیعی کیش باعث شده است هرساله بسیاری از گردشگران به واسطه بهره مندی از این طبیعت زیبا به کیش سفر کنند.
یکی از جاذبه های این منطقه آزاد، سواحل مرجانی و زیبایی است که بر خلاف بیشتر سواحل دنیا که پوششی ماسه ای دارند بدلیل وجود مرجان ها دارای رنگی نقره فام و شفاف است. به همین دلیل تفریحات ساحلی در جزیره کیش بسیار مورد استقبال واقع شده اند.
وجود کلوپ های دریایی با امکانات ورزشها و تفریحات آبی در کرانه های ساحلی و دو پلاژ مجزا برای بانوان و آقایان جاذبه های بی نظیری هستند که طرفداران زیادی در بین گردشگران جزیره کیش دارند.
پلاژ های ساحلی کیش از دیر باز مورد استقبال گردشگران و شهروندان بوده اند. در چهار سال گذشته توجه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه گردشگری و تفریحات خانوادگی در جزیره این دو مجموعه را نیز مشمول گسترش و ارتقاء کیفی کرد تا جایی که در حال حاضر پلاژ بانوان به یکی از انگیزه های سفر خانواده ها به کیش تبدیل شده است و پلاژ آقایان نیز ضمن امکانات تفریحی و ساحلی از امکانات منحصر بفردی مانند زمینهای استاندارد والیبال ساحلی برخوردار شده است.
مجموعه ساحلی پلاژ آقایان با مساحتی در حدود ۱۰ هزار متر مربع در سواحل شمال شرقی واقع شده و شامل پلاژ آقایان، ۳ باب زمین والیبال ساحلی، یک باب زمین فوتبال ساحلی، هندبال ساحلی، امکانات قایقرانی پاروئی (کانو- تورینگ)، دوش های سر پوشیده و رو باز، رختکن، اتاق ماساژ، بوفه و نماز خانه است.
همچنین مجموعه پلاژ بانوان در سواحل شمالی جزیره روبروی ساختمان مرکزی شرکت مخابرات با وسعت حدود۲۰ هزار متر مربع احداث شده است. در این پلاژ امکاناتی از قبیل دوش آب شیرین صحرایی و سرپوشیده، تخت و سایه بان، غرفه های فروش لوازم شنا و بهداشتی، مواد غذایی، آرایشگاه، نقش حنا، بافت مو، زمین والیبال، زمین بدمینتون، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، رختکن با ظرفیت ۸۷۸ لاکر و امکانات ماساژ در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد.
در کنار این امکانات وجود ناجیان غریق در دو پلاژ آقایان و بانوان تامین کننده ایمنی مراجعه کنندگان است.
در طول سال ۹۵ تعداد ۸۲ هزار و ۴۸ نفر و در سه ماه تابستان نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش تعداد ۲۷ هزار و ۴۱ نفر از مجموعه ورزشی آقایان استفاده کردند.
همچنین در طول سال گذشته تعداد ۲۵۶ هزار و ۷۶۱ نفر و در فصل تابستان و نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش تعداد ۹۴ هزار و ۳۸۰ نفر از پلاژ بانوان استفاده کردند.
گفتنی است در حال حاضر با توجه نزدیک شدن به فصل تابستان هر روزه تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران از امکانات پلاژهای ساحلی کیش استفاده می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.