صفحه اصلی / حمایت توانیر از ایجاد خط تولید تجهیزات پست های GIS در داخل کشور

حمایت توانیر از ایجاد خط تولید تجهیزات پست های GIS در داخل کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)؛ مهندس «سید زمان حسینی» معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به مزایای پست های GIS در صنعت برق و لزوم بهره گیری از این نوع تجهیزات به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از تاثیر آلودگی هوا بر تاسیساتی برقی، گفت: کارخانه هایی در کشور به منظور ساخت تجهیزات پستهای GIS در دست احداث است.
وی ابراز داشت: هر چند پستهای GIS به دلیل قرارگیری در محفظه گازی دارای هزینه تعمیر و نگهداری و نرخ خرابی کم هستند ولی به حجم سرمایه گذاری بالایی نسبت به پستهای باز نیاز دارند.
وی این نسبت را یک به ۴ اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی صنعت برق محدودیت هایی را برای بکارگیری کافی از آنها ایجاد می کند.
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر همچنین از بهره برداری از کارخانه هایی در زمینه ساخت تجهیزات پستهای GIS در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تعدادی از شرکت های بخش خصوصی اقدام به احداث چند خط تولید در این زمینه کرده اند که طی سالهای آینده به بهره برداری خواهند رسید.
حسینی با بیان اینکه در حال حاضر به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم گفت: به لحاظ توانمندی پیمانکاران و مشاوران ما در بخش فوق توزیع و انتقال حتی طرحهای بین المللی را اجرا می کنند.
براین اساس، پیشتر، مهندس آرش کردی مدیر عامل توانیر نیز در این خصوص گفته بود:در حال حاضر سازندگانی وارد مراحل ساخت پست های GIS شده اندو مراحل اخذ تست های مورد نظر از مراجع معتبر بین المللی را طی می کنند.
وی تاکید کرده بود که صنعت برق بومی سازی این پست را رها نکرده است و آن را پیگیری می کند.
گفتنی است، از مهمترین ویژگی های پست GIS می توان به کاهش قابل توجه ابعاد این پست فوق توزیع، عدم نیاز به عملیات نگهداری دوره ای کوتاه مدت، کلاس حفاظت بالا، مناسب برای نواحی آلوده و البته گران تر بودن آن نسبت به پست های قدیمی(AIS) اشاره کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.