صفحه اصلی / تشکیل انجمن محصولات انگور تاکستان

تشکیل انجمن محصولات انگور تاکستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین ، " حمیدرضا خانپور " در جلسه پایش خوشه محصولات انگور تاکستان اظهار داشت : در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی و با توجه به آغاز سال دوم فعالیت خوشه فرآوری محصولات انگور و مطابق دستورالعمل توسعه خوشه های صنعتی نگاه ویژه ای به این بخش صنعتی در استان شده است.
وی تشکیل انجمن محصولات انگور تاکستان، حضور خوشه انگور در نمایشگاه مواد غذایی آنوگای آلمان و worldfoodروسیه، حضور در نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران، برگزاری دوره های آموزشی برای واحد های صنعتی و باغداران، چاپ کاتالوگ و…. را از اهم برنامه های پیش روی این شرکت در حمایت از خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور در استان در سالجاری خبر داد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از فعالیت بیش از ۶۰ واحد صنعتی در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور در استان خبر داد و تصریح کرد : انگور یکی از اولویتها و ظرفیت های مهم استان می باشد که ظرفیت بالایی نیز در افزایش تولید و توسعه اشتغال و تولید ثروت در استان دارد.
خانپور با اشاره به افتتاح و راه اندازی کنسرسیوم صادراتی تکوین در سال گذشته در مرکز foodcity مسکو افزود: در طی ۹ ماه فعالیت این کنسرسیوم تا کنون به میزان ۷۰۰ تن کشمش از استان قزوین به ارزش ۳۸ میلیارد ریال به روسیه صادر شده است.
قابل ذکر است هم اکنون استان قزوین رتبه اول تولید کشمش و رتبه چهارم در تولید انگور در کشور را داراست  و سالانه ارزش صادرات آن بالغ بر ۱۲ هزار دلار می باشد.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.